• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd berenen van nacht uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny009

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
ik heb een formule maar is niet voledig juist kan er iemand mij helpen.
vb : als ik werk van 22:00 tot 07:00 inhet totaal is dat 9 uur waarvan 8 uur als nacht word beschouwd .
in mijn formule zit dus een fout zie bestand.

groetjes
ronny

Bijlagen

Ronny,

Het is een heel uitgebreide formule. Kun je misschien even in woorden aangeven wat de bedoeling is. Met name de verwijzingen naar de cellen AB1 etc. begrijp ik niet zo.
Wat je zelf ook nog kunt proberen is het evalueren van de formule. In Excel 2003 zit die functionaliteit onder het menu Extra>Formulies controleren. Dan kun je stap-voor-stap de formule nagaan en de juistheid beoordelen.

Jofred

ik wil dat de formule enkel berekend wat tussen 22:00 en 06:00 valt en ergens is er een fout als je expirimenteerd met de uren

ronny009,

Ik zal niet zeggen dat dit de oplossing is maar komt denk ik in de buurt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
is bijna goed maar als ik de uren ingeef vb: 22:00 tot 07:00 geeft hij 9:00 aan en het moet maar 8:00 zijn want de nacht diest is enkel 22:00 tot 06:00
dus wat ik wil is dat hij de uren er uit haalt die tussen 22 en 06 u zijn.

vb:ik begin om 19:00 en stop om 07:00 dat is in het totaal 12:00 waarvan 8:00 u nacht zijn .dus in kolom nacht mag hij enkel 8u zetten juist!

groetjes
ronny

Laatst bewerkt:
Kijk eens of het nu beter is?

Edit: Had een foutje gemaakt is nu verbeterd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
nee want als je in kolom p4 kijkt staat er 9:00 en het moet 8:00 zijn

groetjes
ronny

hoi we zijn er bijna nu als je kijkt naar kolom p4 of k4 is er toch nog een foutje .

groetjes
ronny

ronny009
hoi we zijn er bijna nu als je kijkt naar kolom p4 of k4 is er toch nog een foutje .

De nacht uren worden berekend vanaf 22:00 uur tot 06:00 uur schreef je.
Start - I4 - 23:00 uur
Einde - J4 - 5:00 uur

Dus nacht prest = dan 6:00 uur

Of zie ik dit verkeerd?
Vertel anders wat het foutje is.

ja is juist
maar als ik nu start om 19:00 tot 02:00 geeft hij iets anders weer dat niet juist is
van 19:00 tot 02:00 is totaal 7:00 waarvan 4:00 nacht is juist
zie kolomen in het geel

groetjes
ronny

als je start om 23:00 tot 8:00 moet hij in kolom k4 7:00 aan geven
het gaat erom gelijk wanneer ik begin in de dag uren en naar de volgende dag stop mag de kolom k4 8:00 aan geven dat zijn de nacht uren

is juist nu maar als de cellen leeg zijn geeft hij 2:00 aan en dat zou nog moeten veranderen.

heb je soms een tel nr dan kan ik je bellen stuur anders naar mijn e-mail adress zodat ik dat enkel kan zien
mijn e-mail adress is ronny-gauwberg@telenet.be

groetjes
ronny

Laatst bewerkt:
is juist nu maar als de cellen leeg zijn geeft hij 2:00 aan en dat zou nog moeten veranderen.

heb je soms een tel nr dan kan ik je bellen stuur anders naar mijn e-mail adress zodat ik dat enkel kan zien
mijn e-mail adress is ronny-gauwberg@telenet.be

groetjes
ronny

ronny009,

Ik geef hier geen privé gegevens.
Helpen als het me lukt vind ik leuk.

Ik zal nog een zoeken, zoiets is al eens behandeld, alleen weet ik niet of het hier was.
Het kan ook zijn dat het op de "WorkSheet.nl" site was.

Morgen zal ik wel even zoeken.

Ik heb voor cel P4 op de volgende iets kortere formule:
Code:
=ALS(OF(I4="";J4="");0;ALS(I4>J4;1-MAX(I4;TIJD(22;;))+MIN(TIJD(6;;);J4);MIN(TIJD(6;;);J4)-MIN(TIJD(6;;);I4)))
Als de invoercellen leeg zijn dat geeft hij 0 aan.

ok bedankt hoor werkt prima.kan je ook iets vinden dat dit ook gebeurd in kolom L4 en toch alles berekend

groetjes ronny

Voor cel L4:
Code:
=(I4>J4)+J4-I4

Edit: Ik zie net meerdere begin en eindtijden, moeten die ook worden meegenomen in de totaal berekening (ook van de nacht)??
Ik ging alleen uit van kolommen I en J.
Je maakt het lezelf lastig omdat je geen datum invoer hebt. Je geeft in cel C4 aan dat rij 4 1 sept 2011 is, maar de tijden die je ingeeft kunnen niet beide van die dag zijn...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan