• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Ik wil graag een getal omzetten naar uren maar dat gaat niet. Volgens de hulp functie heb ik de functie : "converteren" nodig. Die formule heb ik gebruikt maar die werkt niet. Het blijkt dat ik Analyse Toolpak nodig heb. Die heb ik geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik weet niet wat ik daarin moet kiezen om iets te converteren.

Je hoeft in Analysis Toolpak niks te kiezen.
Je moet in installeren als volgt
Extra>Invoegtoepassingen>Analysis Toolpak aanvinken>OK
Dan is de functie converteren wel beschikbaar en een uitgebreide help aanwezig.

Mvg

Piet

Beste Winterkonging,

Uren zijn in excel getalen met bijzondere opmaak.
Het getal 1 is een dag van 24 uur.
Het getal 0,5 is dan 12 uur 's middags.
Het getal 0,041666667 is 1 uurtje.

Heb je een speciale formule nodig uit de Analysis Toolpak, doe dan wat Tilpi voorstelt.

Richard

Hoi,

Ik ben bezig met cursussen van Microsoft, momenteel met de cursus "Tijdtelling uitvoeren met behulp van formules". Daar kwam ik aan bij het oefenbestand op deze pagina. En met dat oefenbestand word ook een helpbestand gedownload en geopend, in dat helpbestand staan weer de oefeningen 7 & 8.

Dan zet ik in een cel de formule uit oefening 7: =CONVERTEREN(28;"jr";"min") en dan krijg ik #N/B terug. De formule is wel iets gewijzigd, want ze kunnen wel spreken over komma's, maar als ik in het dialoogvenster "Functie invoegen" de functie converteren selecteer dan worden de voorbeeldargumenten linksonder gescheiden door punt-komma's.

Zo ook met oefening 8, als ik daar de formule: =CONVERTEREN(17356680;"min";"jr") neerzet krijg ik ook #N/B terug.

Analysis ToolPak heb ik geïnstalleerd, kan iemand mij uitleggen wat hier verkeerd gaat?

een voorbeeldje , ga je boven de 24 uur opmaak op :mm zetten

Bijlagen

een voorbeeldje , ga je boven de 24 uur opmaak op :mm zetten

Bedankt voor je hulp, wat je bedoelt met het verschil in opmaak in het bestand begrijp ik; de formule is hetzelfde maar door een andere opmaak krijg je een andere waarde. Maar ik begrijp helaas niet wat dat te maken heeft met mijn vraag.

is
ga je boven de 24 uur opmaak op :mm zetten
een wedervraag of een toelichting? Ik heb het even opgevat als een toelichting. En als ik 1 van de formule's in een cel zet en zet de opmaak op Aangepast => :mm dan krijg ik alsnog #N/B.

Ik hoor graag van je
bedankt.gif
.

Bekijk de argumenten in de functie eens

Bijlagen

Bedankt voor je hulp, wat je bedoelt met het verschil in opmaak in het bestand begrijp ik; de formule is hetzelfde maar door een andere opmaak krijg je een andere waarde. Maar ik begrijp helaas niet wat dat te maken heeft met mijn vraag.

is een wedervraag of een toelichting? Ik heb het even opgevat als een toelichting. En als ik 1 van de formule's in een cel zet en zet de opmaak op Aangepast => :mm dan krijg ik alsnog #N/B.

Ik hoor graag van je
bedankt.gif
.

Beste Gotty ik heb een reactie geplaatst op de vraag van de TS en niet op die van jouw , ik denk dat we de TS op de eerste plaats moeten helpen .

Zoiets krijg je als er een topic van iemand anders gekaapt wordt... :eek:

Bekijk de argumenten in de functie eens

Aha, dus het is niet "min" maar "mn". Ik vond op de site van microsoft nog een mooi lijstje met eenheden.

Allebei bedankt voor jullie inzet.

Beste Gotty ik heb een reactie geplaatst op de vraag van de TS en niet op die van jouw , ik denk dat we de TS op de eerste plaats moeten helpen .

Dat ben ik in principe met je eens, maar ik denk dat de TS er na dik een jaar wel uit is :o.

Zoiets krijg je als er een topic van iemand anders gekaapt wordt... :eek:

Soortgelijke reactie als dat van jou las ik al eens eerder op dit forum, maar ik vind het grote onzin dat een uitgestorvern topic niet opnieuw gebruikt zou kunnen worden voor exact hetzelfde onderwerp. Als overal een nieuw topic voor aangemaakt word krijg je een gigantische berg topics, en als iemand iets zoekt, zoekt'ie naar een speld in een hooiberg. Op deze manier hou je alles bij elkaar en kan men gemakkeler zoeken naar de oplossing voor zijn/haar probleem :).

Jij kan het onzin vinden maar toch zien we het liever niet.

Staat zelfs in de voorwaarden:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.

Graag een eigen topic starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan