• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd definitief uit datum verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenzie44

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Berichten
68
Dag allen,

Een wellicht makkelijkere vraag voor gevorderderden, maar een moeilijke vraag voor beginners.

Ik heb een lijst aan cellen met datum + tijd in de volgende weergave, bijvoorbeeld: 1-12-2005 11:02:00

Nu zou ik graag willen dat in deze cellen alle tijden DEFINITIEF verwijderd worden. Dus op geen enkele manier meer terug te vinden zijn, ook niet door bijvoorbeeld de celeigenschappen op tekst ipv datum te zetten of andersom of hoe dan ook (haha).

Zou iemand me kunnen helpen?
 
Trouwens...

Ik heb een lijst met cellen waarin overal een getal staat met een aantal decimalen. Ook hier zit ik met het probleem dat ik alle decimalen weg wil hebben, VOOR GOED! Wanneer ik het via celeigenschappen doe zijn ze niet weg, maar weer zo terug te krijgen. Dat wil ik niet....
 
Dit kan d.m.v.:

=maand(de cel waar het omgaat)&"-"&jaar(cel waar het om gaat)
 
afronden.beneden functie gebruiken en dan met kopieeren/"waarde plakken" overschrijven? (werkt voor zowel datum als getallen)
 
Mocht de dag er nog voor moeten:
=dag(cel waar het om gaat)&"-"&maand(de cel waar het omgaat)&"-"&jaar(cel waar het om gaat)
 
Thanks voor de antwoorden!!

Over mijn vraag met getallen...

Het is namelijk zo dat wanneer ik een draaitabel maak met daarin onder andere die lijst met getallen, de decimalen ineens wel weer zichtbaar worden. En ik zou in die draaitabel graag de getallen die voor de komma het zelfde zijn, bijvoorbeel 2345,3249 en 2345,0649, willen laten samenvoegen in 1 (zoals dat normaal gesproken gaat als de decimalen er niet zouden zijn).

Dat moet ik hebben.....
 
@Wampier

Hoe doe ik dat op een heleboel (17.000) getallen tegelijk? Want voor zover ik weet moet je dat voor ieder getal dan apart gaan doen?
 
Dat van Wampier moet je dan inderdaad gebruiken. Net zoals ik eerder heb uitgelegd. Een nieuw tabblad aanmaken en daar de formule nar het vorige tabblad verwijzen en vervolgens doortrekken. Eventueel daarna de data hard maken.
 
Jongens, hartstikke bedankt! Het lukt inderdaad op de Wampier-manier ;) haha en vervolgens met het Jarik-idee door te trekken.

Thanks guys!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan