• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd en datum bestand gemaakt op pc nu werken op mac.

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacknorton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2010
hallo,

computers hebben op de een of andere manier altijd de neiging om zelf dingen te doen. nu dus ook mijn mac of de excel.
de rijen zijn spontaan gegrooid met lege rijen van 2800 naar 10000. en bestand van ruim 750 kb naar 9.9mb. de rijen wissen werkt niet, ik krijg dan de melding dat er niet genoeg geheugen is.

ik kan gelukkig wel de data weer in een nieuw bestand kopieren. maar dan zit gelijk met het volgende probleem. ik heb in eerste instantie de data in gevuld op een pc. nu moet ik de data op me macbook (10.5.8) mee verwerken. nu verspringt de datums naar een ander jaartal en dag. ik weet inmiddels te vinden hoe ik dat moet oplossen denk ik, maar toen wilde ik aan de tijd regelen. maar daar ging het mis.

ik heb nu de tijd als 700, 1600 etc in een kolom staan. die wilde ik omrekenen naar 7.00 zodat de tijd en datum samengevoegd kunnen worden en ik het interval kan berekenen. maar nu werd 710 werd 7.06.

in het grote bestand staat alles wel goed ingesteld nu. met behulp van me begeleider maar die zit tot volgende week donderdag ergens anders en de data moet af zo dat er statische gerekend mee kan worden. daarnaast wil ik het ook gewoon zelf kunnen

mijn vragen zijn (voor de duidelijkheid):
hoe zorg ik er voor dat me bestand niet spontaan groeid?
kan ik mijn te grote data bestand weer terug krijgen naar de oorspronkelijke grootte
hoe kan ik zorgen dat bestanden van pc en mac hetzelfde weer gegeven qua datum en tijd

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan