tijd en landen instelling win XP fout ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazman

Meubilair
Lid geworden
30 sep 2000
In de taakbalk wordt op de PC de tijd weergegeven op de Amerikaanse wijze , bv. 2:30 PM.
Ik heb dit proberen te wijzigen naar de Nederlandse manier, 14:30.
De Timezone staat op Amsterdam,..........

Als ik via Configuratiescherm/Regionale.... op de betreffende plaatsen Nederland selecteer
en ik sluit dit af, dan blijkt dat daar weer de oorspronkelijke waardes staan (English, America).
En de tijd blijft op 14:30 PM staan.

Hoe is het in te stellen dat hij gewoon NL aan blijft geven
(Engelstalige versie van XP.)

blijf je klok staan op 1430 of begrijp ik het verkeerd? batterij op moederbord. landintellingen talen details bovenaan nederlands/nederland engels/amerikaans

daaronder dik gedrukt nederland amerikaans
zo staat het bij mij maar ja ik heb een nederlandse versie, xp home!

nee was als voorbeeld als ik bv 02:30 pm instel is nl 14:30.

ik kan wel nl instellen tijdzone amsterdam enz maar hij gaat toch telkens terug naar engelse/amerikaanse instellingen

bij mij staat bij landinstellingen

extra talen bij mij staan deze vakjes uit, misschien moet het bij jou wel aan, om talen toe te voegen?
talen details

nederlands (nederland) verenigde staten internationaal

onderste vlak daar zou je de instellingen moeten maken

toevoegen \verweideren je kunt verder niets aanklikken
om dit vast te zetten? dus zou het zo gewoon moeten blijven staan? is dit al langer zo of heb je xp net erop gezet? ik vind het vreemd want je kunt,verder niets doen, alleen goed instellen dan zou het moeten blijven staan? de ingestelde landen zijn dik afgedrukt!

als ik op het klokje dubbelklik en zet de landeninstelling op amsterdam en tijd goed op NL instelling.

blijft de tijd staan maar landeninstelling gaat terug naar engels.

via configuratiescherm / landeninstelling alles op NL gezet.
toetsenbord invoertaal op Nederlands
toetsenbord verenigde staten ( internationaal )

hij onthoud schijnbaar de instellingen op 1 of andere manier niet.

Je weet dat je dit moet instellen in Landinstellingen > Standaarden en notaties? Hier zal Engels (Verenigde Staten) staan. Dit veranderen naar Nederlands (Nederland).

PS: Bij mij staat dan nog een knop Customise waarmee ook de Time is te wijzigen. Heb je daar al gecontroleerd of dit is aangepast? Zou H:mm:ss moeten staan.

Laatst bewerkt:
volgens mij staat in mijn vorige bericht dat ik daar al geweest was ;) en als ik die instellingen wijzig gaan ze net zo hard weer naar engels toe

nou sorry tazman ik heb zo,n beetje alle zoekmachines gehad die er zijn, om iets te vinden, op jouw probleem,ik kan er niets over vinden, zal niet veel voorkomen denk ik!

nee heb zelf ook al alle zoekmachines gehad maar nopes.

nadeel is het is niet mijn pc maar ben bang dat met dit soort dingen er vaak wat tijdens een install fout gegaan is.

wat niet wegneemt dat je dat later moet kunnen aanpassen.

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik probeer de punt op de numpad als komma te laten fungeren, maar dat wil niet echt lukken. Ik heb als input language Nederlands gekozen, met als toetsenbord indeling US-international. Dat zou moeten kloppen. Alleen heb ik dan geen komma op mijn numpad.

Wanneer ik zowel input language als de toetsenbord indeling op Nederlands zet, dan heb ik wel een komma op mijn numpad, maar dan kloppen mijn andere tekens zoals @^#$%^&* niet meer.

Je toetsenbord-instelling heeft daar niks mee te maken. je moet op tabblad Landinstellingen de Standaarden en notaties op Engels (Verenigde Staten) zetten. Daar gebruiken ze de decimal-point als komma, en dat is precies wat je wilt. Je toetsenbord kun je gewoon op de correcte instelling laten staan.

Het kan aan mij leggen maar:

Wanneer ik instellingen op Nederlands zet, dan mag ik toch aannemen dat ik dan Nederlandse standaarden krijg?

Bij de Engels (VS) standaard is de komma (0,00) een punt. (0.00). Dat wil ik juist niet. Ik wil gewoon dat wanneer ik op die punt op de numpad ram, dat ik een komma op mijn beeldscherm krijg. Dat lukt me echter alleen maar als ik de toetsenbordindeling op Nederlands zet. Maar dat heeft weer het vervelende gevolg dat mijn @#$%^&* allemaal een andere plaats krijgen............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan