• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd in punten

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemmx20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
ik heb en formule die op 2 min werkt kan mij iemand helpen
bedoeling van de formule max 39 sec max punten 35 sec minder punten 45 sec ook minder punten

=ALS(G4="ongeldig";0;ALS(D4="";"";120-(ALS(D4<61;120-D4;ALS(D4<160;160-D4;ALS(D4<260;D4-200;ALS(D4=200;0;ALS(D4<360;D4-240;ALS(D4>399;120;"")))))))))

dit is de formule die op twee min werkt kan deze aangepast worden op 39 sec;);););););););)

Beste Willemmx20,

Ten 1e welkom op het forum.
Ten 2e misschien ligt het aan mij, maar ik snap er de ballen van!

Wat staat er in D4? Waar wordt de tijd genoteerd? Waar zijn de waardes op gebasseerd?

Misschien zorgt een voorbeeldbestandje voor wat opheldering van je vraag.

in d4 word 200 in gevuld staat voor 2:00 min dan is er de max van punten
dus in d4 zou nu 39 moeten komen 0:39 min ik heb deze formule ook maar via
of valt dit simpelder op te lossen

Is dit wat je zoekt?
Code:
=ALS(D4<>39;"10 punten";"20 punten")

de bedoeling is voor het punten geven op een model vlieg wedstrijd
piloot stijgt op en moet exact 39 sec vliegen tijd stopt wanneer het toestel op de grond komt

punten verdeling 39 sec max punten bijvoorbeeld 30 punten

volgende piloot vliegt 37 dus die zou 28 punten moeten krijgen 35 zou dan 26 zijn

en de zelfde bewerking naar boven 41 word dan ook 28 punten en 43 26 en zo verder tot nul :shocked::shocked::shocked::shocked::shocked::shocked::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

dit is ok
ik zou zeggen bedankt :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Ik zou zeggen graag gedaan, zet je dan nog even de vraag op opgelost.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan