tijd loopt steeds achteruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

artisjok

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2014
Berichten
132
ik heb sinds dat ik windows tien heb steeds problemen met mijn klok die verkeerd loopt enig idee?
 
Hoi,
Heb je al eens gekeken naar de tijdzone van je klok?
Graag ook wat meer info over je pc (ouderdom enz.)
 
Laatst bewerkt:
tijdzone is amsterdam en loopt steeds achteruitpc is 2jr oud
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou beginnen een nieuw BIOS knoopcelletje erin te doen.
Inderdaad, dit eerst doen. Wedden dat het is opgelost?
Of het moet aan Win 10 liggen en dan is die link van Senso een goede om even na te lopen.
 
Maak back-ups! Hier een handleiding batterij vervangen. Ik ben niet deskundig op dat gebied en wacht even nog een antwoord af. Zorgvuldig en geconcentreerd werken is volgens mij wel van belang.

Mik Zjegger
Welke tijd geeft je Bios aan?
Ik zag geen antwoord. Wat weet je van de Bios en kun je daar inkomen?
 
Voor het vernieuwen van een batterijtje hoef je echt geen back up te maken!

Is het een desktop of laptop? Want je geeft erg weinig info, en we vragen daar juist om!
 
Voor het vernieuwen van een batterijtje hoef je echt geen back up te maken!

Dat is weer knap dom om dit te beweren. Als je even met Google zoekt dan zie je dat mensen er in slagen hun hele systeem naar de knoppen te helpen bij het vervangen van één batterijtje. Diezelfde mensen kom hier dan weer op het forum om hulp te vragen. Is dat dan de bedoeling/opzet? Deze mensen hebben belangrijke bestanden voor studie of beroep om hun pc/laptop staan en zitten dan met hun handen in het haar en zijn hier uren en uren mee bezig. Is dat dan wat je wilt?
 
Joh, reageer eens normaal!
Is dat dan wat je wilt, zo onvolwassen reageren op mijn antwoord? Is helemaal niet nodig.

Ik heb tig jaren ervaring in computers, en heb nog nooit een back-up gemaakt omdat ik een batterij moest verwisselen.

Maar, over die back-up:
als men nu nog steeds geen back-up maakt van de belangrijke zaken op hun pc, dan is de gebruiker sowieso al niet lekker bezig. ;)
Google daar maar eens op en lees hoeveel mensen er in de problemen zijn gekomen omdat ze nooit een back-up maken.

(btw: ik maak ook nooit een back-up, maar ja.....hier komen alle belangrijke documenten en andere zaken al automatisch op een NAS plus een heel groot deel in de cloud.
Gaat het fout is mijn herinstallatie met 15 minuten weer klaar....... ;) )
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, voor het wisselen van een CMOS-batterij is een BU overbodig omdat de Bios instellingen er geen deel van uitmaken, de bios instellingen worden gewoon naar de standaardinstellingen teruggezet.
Voor aangepaste instellingen heb je óf verstand ervan óf heb je op voorhand de geavanceerde instellingen opgeschreven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan