• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Tijd negatief

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

OV-Spotter

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2024
Hoi,

Ik ben een tabel aan het maken waarbij ik mijn onregelmatige uren en werktijden kan bijhouden.
Totaal wordt weergegeven per week in een kolom waarbij de totale werk/diensttijd in cel K27 staat.
Daarvan wil ik af halen de contracturele uren in cel K18 en de uitkomst daarvan komt terug in cel L27
So far so good, alle Cellen in de eigenschappen gezet naar :mm;@ en bij te veel uren (meer dan K18) gaat het goed, kom ik op een uitkomst.
Maar bij minder uren dan heb ik een probleem, dan geeft hij #####
Als ik bijvoorbeeld maar 28 uur werk en mijn contract uren zijn 30 heb ik voor die week -2 uur, maar dat geeft hij niet weer.

Hoe kan ik die weergave wel voorzien?
Dank alvast!

Laatst bewerkt:
Negatieve tijd bestaat niet.
Plaats een voorbeeld documentje.

Ben je met dit iets?
Negatieve uren kan niet, maar met hulpkolom lukt het om het verschil te maken.

Bijlagen

vergeet vooral niet dat je nog een vraag opstaan hebt.

Dank allemaal ik ben verder gegaan met het voorbeeld van AHulpje.
Nu heb ik echter nog 1 vraag, de optie in dit voorbeeld #7 om bij gelijk aantal uur in cell K16 als output een - of lege cel te krijgen in de plus als min uren
Nu heb ik bij de rest van het jaar 36:00 uur in MIN uren staan omdat ik de gewerkte uren nog moet invullen.
Maakt de tussentijde telling tot een rommeltje

=Als(K25=K16;"-";

Zet dit voor de formules inde betreffende cellen en aan het einde nog een extra )

Week 3 toegevoegd als voorbeeld
Met Cel H32 kun je de verschillende invoeren testen.

Bijlagen

Plaats je bestandje dan zonder gevoelige data hier dan kunnen anderen en misschien ook nog van leren waarom het bij jou niet goed gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan