• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobYol

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Beste forum leden,

Heb gezocht en getracht voor elkaar te krijgen om een aangepaste celeigenschap in elkaar te spijkeren. Ik wil voor me rooster/weekplanner voor elkaar krijgen dat als ik 7 intik er 7:00 komt te staan. Als ik 7,30 of 7.30 of 7:30 wil ik dat er 7:30 komt te staan. Is dit te bereiken via aangepaste cel eigenschap?

Celeigenschappen --> tabblad "Getal" --> aangepast --> u:mm --> OK

(celeigenschappen krijg je door rechtermuisknop op een cel en dan eigenschappen)

Laatst bewerkt:

(celeigenschappen krijg je door rechtermuisknop op een cel en dan eigenschappen)

Ook al zet je de celeigenschappen op u:mm , bij het ingeven van 7,5 zal er 12:00 staan , er is een vba oplossing voor die ik niet direct voor de hand heb liggen .

Ja dat heb ik gedaan maar als ik dan alleen 7 invoer komt er GEEN 7:00 te staan.

Beste RobYol ;)

Zie bestandje.

Je hoeft enkel cijfers in te typen zonder Punt of komma.
Vb. 7 wordt 0:07
700 wordt 7:00
1230 wordt 12:30

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste RobYol ;)

Zie bestandje.

Dank je Danny werkt super PRECIES zoals ik bedoelde TOP.

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Beste RobYol ;)

Zie bestandje.

Beste Danny, is er een aanpassing die er voor kan zorgen dat ik ook kan valideren. Dit lukt nu niet. Ik wil o.a. dat bij de pauzes alleen de volgende waarde kunnen worden ingevoerd: 0:15;0:30;0:45;1:00;1:15;1:30;1:45;2:00;2:15;2:30. Daarnaast mag de "tot" waarde NIET kleiner zijn dan de "van" waarde. De "van" en "tot" waarde mogen een bereik hebben van 4:00 tot en met 24:00.
Het liefst los ik dit op dmv valideren of is het makkelijker in vba?

Groeten Robert:thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan