• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd ondergrens instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goofy838

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
Hallo,

Ik wil een tijd ondergrens instellen de tijd word door volume bepaald nu mag de tijd niet lager dan max 18% worden b.v. er staat in de basis 1:40uur voor door het weinige aantal komt de tijd uit op 1:00uur nu mag de tijd niet uitkomen onder de 1:22uur.
Hoe kan ik dit het beste doen.

Groet.

Misschien met de functie =MAX

Laatst bewerkt:
nu mag de tijd niet lager dan max 18% worden b.v. er staat in de basis 1:40uur voor door het weinige aantal komt de tijd uit op 1:00uur nu mag de tijd niet uitkomen onder de 1:22uur.
Dat begrijp ik niet en ik vraag me af: wie wel ?
Leg eens PRECIES uit wat het verband is tussen 18%, 1:40 uur, 1:00 uur, en 1:22 uur, want ik kan - uitgaande van een bepaalde tijd - met de beste wil van de wereld met die 18% niet op een van de andere tijden uitkomen.

Dat begrijp ik niet en ik vraag me af: wie wel ?

Ik doe een poging zapatr.
1:40 uur is 100%
1:40*18% = 18 min.
1:40 uur - 18 min = 1:22 uur.

Begrepen HSV,
maar ik zou willen weten wat de vragensteller precies weergegeven wil zien.
Het verschil met de basistijd, het verschil met de (basistijd-18%), en/of nog wat anders?
En HOE wil hij het weergegeven zien: in tijd, in procenten?
Als daarover duidelijkheid is, is een antwoord niet zo moeilijk.

Als daarover duidelijkheid is, is een antwoord niet zo moeilijk.

Daarom gaf ik ook maar een kort antwoord.
Ik ga niet steeds gokken of zelf voorbeeldjes aanmaken (af en toe een uitzondering daar gelaten als het echt interessant is).

Omdat de titel luidt "Ondergrens instellen",
bedoelt de vragensteller misschien zoiets als in de bijlage.
maar er kunnen natuurlijk nog wel een aantal andere dingen worden uitgerekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan