• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd optellen voor een bepaald tijdstip

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor.de.kruijf

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
ik ben op zoek naar een formule die gewerkte tijd opteld in een gewerkte periode tot 7:30 en na 18:00
Als ik dus gewerkt heb van 5:30 tot 13:30 is dat 5:30 tot 7:30=2 uur
Als ik gewerkt heb van 16:45 tot 23:30 is dat 18:00 tot 23:25= 5uur en 25min

Is dit mogelijk?

Ik ben tot nu alleen op zoek geweest maar kan nergens vinden hoe ik dit op kan lossen

Cor,

Zoek je alleen de overwerk uren. Daar lijkt het wel op.
Dus vast leggen wat de vaste uren zijn en dan rekenen met de werkelijke uren.
Moet je zelf kunnen regelen

Zonder voorbeeld bestandje zelf maar iets verzonnen.

Bijlagen

Dankjewel Willem, dat is precies wat ik zoek

Alleen na middernacht wil het nog niet lukken :confused:

Laatst bewerkt:
Ik kwam er net wel achter dat de formule de mist in gaat als er alleen voor 7:30 uur of alleen na 18:00 uur wordt gewerkt
Weet dus niet of dit in de praktijk kan voorkomen.

Jou aanpassing en mijn reacties hebben elkaar net gekruist.
Plaats anders even een xls bestandje met de diverse mogelijkheden.

Als je zegt dat er ook na middernacht gewerkt kan worden dan ben ik bang dat mijn formule niet meer werkt en dat er naar een andere oplossing gezocht moet worden.

Ik kwam er net wel achter dat de formule de mist in gaat als er alleen voor 7:30 uur of alleen na 18:00 uur wordt gewerkt
Weet dus niet of dit in de praktijk kan voorkomen.
Dit werkt bij mij zonder problemen. Alle tijden kunnen in de praktijk voorkomen, alleen na middernacht gaat het fout.
18:10-23:59 gaat dus prima, 18:10-1:30 gaat ie de mist in en geeft 0:00 als resultaat.

Van 1:00 uur tot 6:00 uur gaat het wel mis.

Zonder VBA is het ook mogelijk.
Als het stop uur voorbij de 24:00 gaat (dus dat uur is kleiner dan het start uur) dan moet je gewoon 24 uur optellen bij het stop uur.
Dat uiteraard alleen als het stop uur kleiner is dat het start uur.
=ALS(B6<A6;MAX(0;WAARDE($A$1)-MAX(0;WAARDE(A6)))+MAX(0;MIN(1;WAARDE(B6))+1-WAARDE($B$1));MAX(0;$A$1-MAX(0;A6))+MAX(0;MIN(1;B6)-$B$1))

WAARDE(B6))+1

Om het bijtellen van 1 dag makkelijker te maken heb ik alle uren omgezet naar een vaste waarde 'WAARDE()'. Misschien kan dat anders.

Maar dit werkt wel zie de bijlage
Bekijk bijlage overuren.xlsx

Succes

Sylvester,

Dat betekent dat de formule van Willem de zelfde fout geeft (en dat gebeurt ook).
Jammer, maar dat betekent dus dat als er alleen maar wordt overgewerkt deze formule niet werkt.

Het gaat n.l. ook fout als er voor de starttijd van 7:30 wordt gewerkt. Komt ook een uur teveel uit.
Zou wel de formule willen (en kunnen) aanpassen, maar als de oplossing van jou prima is voor Cor, dan ga ik daar geen tijd meer aan besteden.

Maar bedankt voor het signaal

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan