• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillex

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Wie kan me vertellen hoe ik uren bij elkaar op moet tellen?

Alvast bedankt

Gillex

Alle cellen via celeigenschappen als tijd definieren en vervolgens gewwon de gewenste cellen bij elkaar optellen. Als je bijvoorbeeld A1 en B1 bij elkaar wilt optellen in C1, dan in C1 =A1+B1 typen.

Wim,

als ik in cel A1 b.v. 5:50 invul en in cel B1 23:00 en dit optel in cel C1 geeft hij 4:50 weer.
Hij trekt er 24 uur vanaf, ik moet echter de totale som van 28:50 in dit geval gepresenteerd krijgen.

gillex

Die 24 heeft ie wel, maar hij laat ze alleen niet zien.

Klik bij celeigenschappen maar op aangepast en laat typ bij typt dd:uu:mm. Je krijgt dan achtereenvolgens het aantal dagen, uren en minuten te zien.

Ja wel hoor als je dat wil wel.
cel eigenschappen veranderen in tijd en de juiste type kiezen, bij mij de derde van onderen.

Hoi gillex,

tip:

office magazine voorjaar 2004 = NR :21 van dit jaar kopen (ligt nu in de winkel) hier staat alles in over rekenen met uren.

maar natuurlijk kan je je vraag altijd hier stellen. :thumb:

Tot nu toe lukt op tellen van de uren, echter ik zoek nog een methode om negatieve uren te verwerken.
Ik ben momenteel bezig met het maken van een tabel waarin ik uren moet kunnen optellen. Niet gemaakte uren moet ik kunnen aftrekken.

gillex

Gillex,

Extra => Opties => tabblad 'berekenen' en vinkje zetten bij 'Datumsysteem 1904'

Opgelet: Al uw datums krijgen nu een andere waarde. Bovendien geld dit ook voor andere bestanden. Ik gebruik het niet graag (met andere woorden: ik gebruik het niet)

Luc

Nog steeds heb ik geen oplossing gevonden voor het invoeren van een negatieve tijd, zoals b.v. -14:15.
Het moet op een of andere manier mogelijk zijn.

Nogmaals wie kan me hierbij helpen

gillex

Gillex,

Je vraag is al een half jaar oud, maar omdat de vraag nogmaals lang kwam ben ik er toch maar eens mee aan de slag gegaan en heb een m.i. mooie oplossing voor het werken met negative tijden.
Kijk hier maar eens, er staat een downloadje van mij.
Misschien dat je toch nog wat aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan