tijd opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
296
hallo,

Ik oefen wat met tutorials voor c++ onder de knie te krijgen.
Weet niet of iemand het spel pengo kent , dat is het spel waarmee ik oefen.
maar in dit spel moet ik de functie timeGetTime() gebruiken en deze werkt niet.

heb
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#include <windows.h>
#include <mmsystem.h>
#include <time.h>

al allemaal gebruikt maar niets werkt hij geeft als fout :

myTime undeclared (first use this function)

maar ik denk niet dat ik iets fout doe.

Kan iemand me hierbij AUB helpen , code staat hieronder

dank u.

PHP:
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include "Console.h"
#include <mmsystem.h>

using namespace std;

const int pengoUp = VK_UP;
const int pengoDown = VK_DOWN;
const int pengoRight = VK_RIGHT;
const int pengoLeft = VK_LEFT;
const int gameExit = VK_ESCAPE;
const int gameDelay = 1;  //milliseconden

const char pengoChar = '*';

int main()
{
 //positie
 int x, y;

 //richting
 int direction;

 x = 40;
 y = 12;

 //teken
 MoveCursor(x, y);
 cout << pengoChar;

 int key;

 do
 {
  DWORD myTime = timeGetTime();
  key = PeekVirtualKey();

  MoveCursor(x, y);
  cout << " ";

  switch(key)
  {
   case pengoUp: { direction = 1; } break;
   case pengoDown: { direction = 2; } break;
   case pengoLeft: { direction = 3; } break;
   case pengoRight: { direction = 4; } break;
  }

  switch(direction)
  {
   case 1: { y--; } break;
   case 2: { y++; } break;
   case 3: { x--; } break;
   case 4: { x++; } break;
  }

  MoveCursor(x, y);
  cout << pengoChar;

  } while(timeGetTime() < (myTime + gameDelay));


 //W8 op enter
 cout << endl;
 system("pause");

 return 0;
}

groetjes,

benny
 
Laatst bewerkt:
probeer dit eens:

Code:
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN 
#include <windows.h>
#include <mmsystem.h>
#include <time.h>

al allemaal gebruikt maar niets werkt  hij geeft als fout :

myTime undeclared (first use this function)

maar ik denk niet dat ik iets fout doe.

Kan iemand me hierbij AUB helpen , code staat hieronder

dank u.

#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include "Console.h"
#include <mmsystem.h>

using namespace std;

const int pengoUp = VK_UP;
const int pengoDown = VK_DOWN;
const int pengoRight = VK_RIGHT;
const int pengoLeft = VK_LEFT;
const int gameExit = VK_ESCAPE;
const int gameDelay = 1;  //milliseconden

const char pengoChar = '*';

int main()
{
 //positie
 int x, y;

 //richting
 int direction;

 x = 40;
 y = 12;

 //teken
 MoveCursor(x, y);
 cout << pengoChar;

 int key;

 [COLOR="Red"]DWORD myTime[/COLOR]
 do
 {
  myTime = timeGetTime();
  key = PeekVirtualKey();

  MoveCursor(x, y);
  cout << " ";

  switch(key)
  {
   case pengoUp: { direction = 1; } break;
   case pengoDown: { direction = 2; } break;
   case pengoLeft: { direction = 3; } break;
   case pengoRight: { direction = 4; } break;
  }

  switch(direction)
  {
   case 1: { y--; } break;
   case 2: { y++; } break;
   case 3: { x--; } break;
   case 4: { x++; } break;
  }

  MoveCursor(x, y);
  cout << pengoChar;

  } while(timeGetTime() < (myTime + gameDelay));


 //W8 op enter
 cout << endl;
 system("pause");

 return 0;
}

Ik kan het niet compileren ( geen windows ter beschikking:) ), maar ik gok erop dat
DWORD myTime enkel gekend is tussen de { }-des dus niet meer in de while()-test.

Als dit het probleem is dan raad ik u aan alle variabele te te declareren in het begin van de functieblok ( boven de code ). Ik weet dat de meeste c++ boeken dit afraden, maar het blijft toch leesbaarder en makelijker om te debugge....
 
Dank je voor de reactie maar heb het probleem ondertussen gevonden mvb van een juiste code.

groetjes,

Benny
 
Dank je voor de reactie maar heb het probleem ondertussen gevonden mvb van een juiste code.

groetjes,

Benny

Misschien handig voor de mensen met een zelfde/soortgelijk probleem om de wel-werkende code te plaatsen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan