BugMenOT2
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 nov 2006
- Berichten
- 296
hallo,
Ik oefen wat met tutorials voor c++ onder de knie te krijgen.
Weet niet of iemand het spel pengo kent , dat is het spel waarmee ik oefen.
maar in dit spel moet ik de functie timeGetTime() gebruiken en deze werkt niet.
heb
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#include <windows.h>
#include <mmsystem.h>
#include <time.h>
al allemaal gebruikt maar niets werkt hij geeft als fout :
myTime undeclared (first use this function)
maar ik denk niet dat ik iets fout doe.
Kan iemand me hierbij AUB helpen , code staat hieronder
dank u.
groetjes,
benny
Ik oefen wat met tutorials voor c++ onder de knie te krijgen.
Weet niet of iemand het spel pengo kent , dat is het spel waarmee ik oefen.
maar in dit spel moet ik de functie timeGetTime() gebruiken en deze werkt niet.
heb
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#include <windows.h>
#include <mmsystem.h>
#include <time.h>
al allemaal gebruikt maar niets werkt hij geeft als fout :
myTime undeclared (first use this function)
maar ik denk niet dat ik iets fout doe.
Kan iemand me hierbij AUB helpen , code staat hieronder
dank u.
PHP:
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include "Console.h"
#include <mmsystem.h>
using namespace std;
const int pengoUp = VK_UP;
const int pengoDown = VK_DOWN;
const int pengoRight = VK_RIGHT;
const int pengoLeft = VK_LEFT;
const int gameExit = VK_ESCAPE;
const int gameDelay = 1; //milliseconden
const char pengoChar = '*';
int main()
{
//positie
int x, y;
//richting
int direction;
x = 40;
y = 12;
//teken
MoveCursor(x, y);
cout << pengoChar;
int key;
do
{
DWORD myTime = timeGetTime();
key = PeekVirtualKey();
MoveCursor(x, y);
cout << " ";
switch(key)
{
case pengoUp: { direction = 1; } break;
case pengoDown: { direction = 2; } break;
case pengoLeft: { direction = 3; } break;
case pengoRight: { direction = 4; } break;
}
switch(direction)
{
case 1: { y--; } break;
case 2: { y++; } break;
case 3: { x--; } break;
case 4: { x++; } break;
}
MoveCursor(x, y);
cout << pengoChar;
} while(timeGetTime() < (myTime + gameDelay));
//W8 op enter
cout << endl;
system("pause");
return 0;
}
groetjes,
benny
Laatst bewerkt: