• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick1967

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2016
Geachte lezers
Bij deze een noob vraag (waarschijnlijk)
Eerst een korte uitleg ik ben bezig om in exel een uren registratie formulier te maken voor uitzendkrachten.
Er zitten wel wat haken en ogen aan omdat het mogelijk moet zijn om ook aan te kunnen geven hoeveel tijd een uitzendkracht aan een bepaald product heeft gewerkt.
Dit heb ik voor elkaar door de formule =F8-E8+F9-E9+F10-E10+F11-E11+F12-E12+F13-E13+E14 totaal komt in E17
Nu wil ik graag hier de pauze automatisch aftrekken dus als E17>is als 03:00 dan moet er 00:15 vanaf of als E17> is als 06:00 moet er 00:45 af van E17
Hoe krijg ik dit voor elkaar

Alvast bedankt voor de hulp

Dag Rick,

Kun je dit niet ff in een voorbeeldje .xls bestandje zetten, dat lijkt mij voor de helpers iets makkelijker dan dat ze zelf moeten gaan gissen. Of post het bestandje zonder privé gegevens.

Als je het persé in één cel wil hebben kan je dit met behulp van een matrixformule, zie bestand

Bijlagen

Als je het persé in één cel wil hebben kan je dit met behulp van een matrixformule, zie bestand

Dank je Cobbe

Heb de formule wel wat aan moeten passen aangezien de 1e dag er wel aan meerdere producten wordt gewerkt en de andere dag niet
Formule is dus de volgende geworden (als andere gebruikers het nodig zouden hebben)
=ALS((UUR(SOM(F8-E8+F9-E9+F10-E10+F11-E11+F12-E12+F13-E13)+E14))>6;SOM((F8-E8+F9-E9+F10-E10+F11-E11+F12-E12+F13-E13)+E14)-"00:45";ALS((UUR(SOM(F8-E8+F9-E9+F10-E10+F11-E11+F12-E12+F13-E13)+E14))>3;SOM((F8-E8+F9-E9+F10-E10+F11-E11+F12-E12+F13-E13)+E14)-"00:15";SOM((F8-E8+F9-E9+F10-E10+F11-E11+F12-E12+F13-E13)+E14)))

Had ik wel een volgende vraag eerst maar weer een kleine uitleg
Het uren registratie excel veld waar ik nu mee bezig ben is voor de lijnoperator om de uren van de uitzendkrachten per dag bij te houden.
Nu zou ik graag 3 extra dingen willen inbouwen
1. elke nieuwe werkdag dat het urenregistratie formulier een nieuwe leeg formulier aanmaakt
2. een verzamel staat voor diegene die de uren bijhoud en uitbetaald
3. Dat de ordernummers over gezet worden naar de week verzamel staat (heb ik voor elkaar), maar als het order nummer niet voorkomt dit wordt geplaatst in het volgende veld van blad 2 (zie voorbeeld file)

Is dit mogelijk ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je nu gelijk een voorbeeldje had gepost.......zie post#2

Dit komt inderdaad heel dicht in de buurt
Ik hoop dat ik alleen de volgende problemen kan oplossen
1. Als ik in het Data blad de naam van het product wijzig dan wordt de tijd niet doorgezet naar het archief blad als ik op de macro click.
2. In het Archief wordt alleen de start tijd weer gegeven wanneer men aan een product heeft gewerkt terwijl ik graag het aantal uur dat men aan dat product heeft gewerkt wil weergeven (zie de formule niet of doe ik wat fout)
3. Uitvogelen hoe ik meerder uitzendkrachten kan wegschrijven naar het archief blad
Zoals ik met mijn openingsvraag al duidelijk maakte ik ben een Excel beginner ik heb via de gegeven voorbeelden al een heleboel geleerd in 2 dagen, maar heb duidelijk nog een hele hoop te gaan

Ieder geval is mijn dank zeer groot voor alle aangeboden hulp.
Ik heb een ingevuld voorbeeld bijgevoegd zodat het misschien duidelijk wordt wat ik bedoel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit kan ik er nog van maken,
ik denk dat wat jij wil je veel beter in acces kunt doen.
Of het moet zijn dat ik het niet zie, natuurlijk.

Bijlagen

Sjips leidinggevende en communicatie :rolleyes:

Het heeft helemaal niks te maken met kosten overzicht van uitzendkrachten maar wat zijn de kosten van uitzendkrachten voor het produceren van een bepaald artikel.
Aan de hand van het voorbeeld van Cobbe (waarvoor mijn dank)
Ben ik al een heel eind gekomen, denk ik
Waar ik nu over struikel is het volgende in het invul scherm heb ik een cel met overige deze is bedoeld om de tijd weg te schrijven die verloren is gegaan met b.v een storing
ik wil dit graag wegschrijven naar het archiefblad maar meestal wordt er gewerkt met meerdere uitzendkrachten en ik wil dan ook alle overige velden van de diverse uitzendkrachten opgeteld wegschrijven naar het archief blad.
Het meeste gebeurd via een macro, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik in de macro de overige kan optellen en het totaal in het archiefblad kan plaatsen.
(zie bijgevoegd voorbeeld)
Wat ik ook graag voor elkaar zou willen krijgen is als erin een overige cel een tijd is geplaatst dat men in het invul scherm ook een reden op moet geven waarom (liefst zo dat Excel automatisch het productnummer invult)

Nog meer sjips
Bij het testen van de macro zonder de overige instructie liep hij al vast met een 1004 door de toepassing of door object gedefinieerde fout
bij deze regel .Cells(Lrij, "F") = Cells(1, "E")

Mijn excuses als ik eigenlijk een ander topic had moeten openen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan