• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd tonen dmv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo,

Ik heb de volgende VBA code:

ub HelpMij()
Sheets("The Day").Range("C5:K33").Interior.ColorIndex = x1None
Sheets("The Day").Range("C5:K33").ClearContents
For Each Sh In Sheets
If UCase(Sh.Name) = UCase(Format(Date, "mmmm")) Then
For Each Cel In Sheets(Sh.Name).Range("D4:D603")
If Cel.Value = "" Then
Exit For
End If
If Cel.Value = Date Then
If Cel.Offset(, 5) > 0 Then
Kolom = (Cel.Offset(, 5) * 2) + 1
RijStart = Round((Cel.Offset(, 1) * 96) - 31, 0)
RijEind = Round((Cel.Offset(, 6) * 96) - 31, 0)
Sheets("The Day").Range(Cells(RijStart, Kolom), Cells(RijEind, Kolom)).Interior.ColorIndex = 3
Sheets("The Day").Range(Cells(RijStart, Kolom), Cells(RijEind, Kolom)) = TimeValue(, 1) & "- " & TimeValue(, 6)
Sheets("The Day").Range(Cells(RijStart, Kolom), Cells(RijEind, Kolom)) = Cel.Offset(, 2)
Sheets("The Day").Range(Cells(RijStart, Kolom), Cells(RijEind, Kolom)) = Cel.Offset(, 4)
Else:
MsgBox Cel.Offset(, 2) & ": " & Cel.Offset(, 4), vbExclamation, "Roomnumber is missing"
End If
End If
Next Cel
End If
Next
End Sub

1.
Deze rij {Sheets("The Day").Range(Cells(RijStart, Kolom), Cells(RijEind, Kolom)) = TimeValue(, 1) & "- " & TimeValue(, 6) } werkt dus niet.
Ik wil met deze regel een begintijd en eindtijd tonen. De Begintijd is in kolom 1 en de eindtijd dus in kolom 6.

2. Met deze code worden de gegevens meermalen getoond. Ik zou eigenlijk willen dat de gegevens slechts eenmaal getoond wordt, ongeacht de tijdsduur.

Wie kan/wil me hierbij helpen?

Groet, Glenno

Hallo Edmoor,

Dank voor je snelle reactie.
Wat ik vergeten was te melden dat ik totaal geen kennis heb van VBA. Deze code is detijds voor mij gemaakt.
Ik heb nu enkele opties geprobeerd, maar ik krijg het niet gedaan.
Waar moet ik welke code toevoegen?

Alvast dank.

Glenno

Plaats en de code in #1 tussen codetags en het bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan