• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd tussen 2 tijdstippen moet minimaal 3 uur zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

WennBee

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
6
Hallo,
Ik doe de tijdsregistraties voor een aantal werknemers. Nu wordt er altijd minimaal 3 uur gerekend voor een opdracht ook al duurt deze minder dan 3 uur. Bovendien als de begintijd ligt tussen 0:00 en 06:00 wordt er minimaal 4 uur gerekend.
Hoe krijg ik dat in een formule?

De formule die ik gebruik voor het berekenen van het aantal uur tussen 2 tijdstippen is
Code:
=ALS(E3>F3;((F3-E3)+1)*24;(F3-E3)*24)
Hier wil ik dus graag de bovengenoemde voorwaarden aankoppelen, maar ik kom er niet uit.
Zie ook de bijlage als voorbeeld.

Wie kan mij helpen? Alvast dank,

Wendy
 

Bijlagen

  • vraag helpmij.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 21
Dit is denk ik wat je bedoelt.
 

Bijlagen

  • Vraag helpmij_1.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 20
He Willem, dank voor je snelle reactie! Dit is precies wat ik bedoel!

groet,
Wendy
 
Hey WennBee,

Dit is de formule die je nodig hebt :
Code:
=ALS(E5 > $K$2;ALS( E5 < $L$2;4;3);3)

ik heb ook een bijlage toegevoegd zodat je het makkelijker kan begrijpen.


Byee VRC
 

Bijlagen

  • 123456789.xls
    22,5 KB · Weergaven: 25
Visha, dank voor je reactie. Helaas klopt je oplossing niet. Ik wilde graag een berekening van de uren, waarbij er minimaal 3 uur wordt gerekend en na 0:00 minimaal 4 uur.
Als ik goed kijk naar jouw oplossing, wordt er ongeacht hoe lang er gewerkt is of 3 of 4 uur gerekend.
Wellicht heb ik mijn vraag niet helemaal helder geformuleerd. Hoe dan ook, Willem heeft de juiste formule al gemaild.

Nogmaals dank, ik waardeer de tijd en moeite die je er in hebt gestoken.

groet,
Wendy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan