Tijd tussen bootscherm en opstarten Windows XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Hallo,

Ben bezig met een nieuwe installatie van Windows XP.Alles draait naar behoren.Wel een probleem : bij het opstarten van mijn PC krijg ik eerst het bootscherm en dan een lange tijd (+/- 30 sec) een zwart scherm,en dan pas begint XP te laden(logoscherm).Daarna gaat het zeer snel.
Ik heb een moederbord van Abit ( IN9 32X) dual core intel met 2 harde sata schijven van 300 G.Mijn geheugen bestaat uit 3 GB.

Is dit normaal bij een dual-core , of is er iets mis?Ik heb al de bootvolgorde veranderd in mijn bios,maar geen verbetering.
Dus samengevat : lange wachttijd tussen bootscherm en opstarten XP.Eens het XP-scherm gaat het zeer snel.

Thanks

met bootvis kun je misschien zien of er een bepaalde driver het opstarten belemmerd.
Verwacht niet te veel van het optimaliseren. Het programma komt oorspronkelijk bij MS vandaan.
Die zijn er mee gestopt omdat het niet aan de vewachtingen voldeed.

Verder is de vraag of er misschien apparaten met een uitroep- of vraagteken in apparaathbeheer staan.
Dat werkt soms vertragend.

Ook de netwerkkaart kan soms het booten vertragen.
mvg leo

Hallo,

Ik heb geen vraagtekens in apparaatbeheer.
Het rare is dat wanneer het logoscherm van XP verschijnt met de de balk gaat het razendsnel.

opmerking: ik heb ook opgemerkt dat wanneer ik XP verkeerd afsluit , en daarna terug opstart,dan krijg ik na het bootscherm het scherm waar ik de mogelijkheid heb om te kiezen uit verschillende opstartmogelijkheden ( safemode etc...)
Dan neem ik NORMAAL OPSTARTEN ,en dan heb ik niet het probleem van het lange wachten.Ik krijg onmiddellijk het logoscherm van XP met de laadbalk.

Thanks

dit is een fout in je register die zal ik effe laten scanneen op fouten en het kan een spyware issue zijn, zal me pc ook maar effe laten scannen op spyware .
Hier kan je allemaal gratis software voor downloaden, gewoon effe googlen .

Voor spyware kan je gratis Spyware doctor 5.1 downloaden via de makers van google en voor je register kan je gratis cc cleaner downloaden:thumb:

start-uitvoeren en intypen msconfig, enter
tabblad computer opstarten, time out naar 5 sec zetten (bij xp is het geloof ik boot.ini)

.

Laatst bewerkt:
Wisper : probeer ik vanavond

Sander : spyware ofzo kan niet.Het is een clean install zonder programma's ,enkel XP.

Hallo Wisper,

Ik probeer van de 30 sec 5 sec te maken, maar elke keer krijg ik de mededeling dat ik geen rechten heb en dat enkel de administrator de veranderingen mag aanbrengen.Nochthans ben ik de enige gebruiker.
Help ??

hehe ok danG,

Is het gewoon een Windows XP clean cd of eigen gemaakte image, anders ligt het aan de image misschien:shocked:

Onder administrator inloggen, het wachtwoord van de administrator staat ingesteldt in je bios, deze is waarschijnlijk nog niet aangepast. ( zowel moet je bios batterij effe uit je moederbord halen en erin zetten ) dan reset hij je bios. Dan zit er dus ook geen administrator wachtwoord meer op. Maar als je bent ingelogd als administrator, moet je eigen acount gewoon volledige rechten geven op de C;/ drive

1rechtermuisknop op de C:/ drive en dan properties en dan naar het tabblad beveiliging/security, dan moet je je eigen account ( waar ji op werkt ) effe voledige rechten op geven.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan