Tijd uit stopwatch velden halen en verschillen laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tristanb

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Hallo,

Ik had eerder al een stopwatch gemaakt, met hulp van SkinFlowers. Nu wil ik, dat als erop een knop gedrukt wordt, het verschil in een tijdvak komt. het hoeft niet persee exact te zijn. Dus het mag ook afgerond worden. Bijvoorbeeld:

start: 1.00.00
stop: 1.43.44
verschil: 1.45.00

Zoals ik al eerder aangaf, ik ben niet zo lang bezig met java dus daarom deze vraag

Bedankt alvast! :thumb:

Je kan dit proberen, is quick and dirty hack.. Gaat zeker fout als het verschil groter is dan 24 uur en houdt al zeker geen rekening met zomer/wintertijd...

Er zullen vast betere methode zijn mischien moet je even zoeken in de klas: GregorianCalendar

Code:
long verschil = eindDate.getTime() -startDate.getTime() // verschil in milliseconds
Date verschilDate = new Date(verschil); // dit is een onzin datum, maar de uren,minuten zal wel moeten kloppen...

succes

Ik ga het proberen.

Dat met zomer- en wintertijd... dat is geen probleem aangezien mijn computer nooit de hele dag aanstaat. Ook s'nachts (als de klok wordt gewijzigd) staat hij uit ;)

Ik ga het proberen.

Dat met zomer- en wintertijd... dat is geen probleem aangezien mijn computer nooit de hele dag aanstaat. Ook s'nachts (als de klok wordt gewijzigd) staat hij uit ;)

Ik weet niet hoe de rest van je code eruitziet, maar voor een stopwatch lijkt me System.nanoTime() aangewezen. Dit geeft de meest juiste tijd weer die je kan krijgen.
(in nanoseconden) een vb:

PHP:
public class Nano {
        public static void main(String[] args) throws InterruptedException {
                long start = System.nanoTime(); // starten van opnemen
                Thread.sleep(3000); // miliseconden                             
                long end = System.nanoTime(); // einde opname
                System.out.println((end-start)/1E9 + "s"); // omzetten naar seconden  
        }
}

Dit geeft normaal gezien iets rond de 3 seconden als output (vermits de Thread.sleep(3000) 3 seconden zal wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan