• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpiket7

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Mensen,
Ik heb een excel document met de volgende kolommen:

H (begin datum), I (begin tijd), J (eind datum), K (eind tijd), L (totale tijd)

Nu wil ik dat deze uitrekent wat de totale tijd is tussen deze twee datums/tijden, maar dan alleen tussen 8:00 uur (AJ1) en 17:30 uur (AJ2).

Dus als in de tabel staat: 26-11-2009 | 16.00 | 27-11-2009 | 9.00 uur dan moet in kolom L dus te komen staan 2,5 uur of 150 minuten.

Nu heb ik daar de volgende formule voor:
=ALS(J1-H1<=1|(AJ2-I1)+(K1-AJ1)|((AJ2-I1)+(I1-AJ1)+(((J1-H1)-1)*(AJ2-AJ1))))

Echter als de datum nu beide 25-11-2009 is en de begintijd is 15:00 uur en de eindtijd is 16:00 uur dan berekent deze de totale tijd als 10:30 weet iemand hoe ik deze dan gewoon op 1 kan krijgen?

Hoi Thoralf,

Die site had ik al gezien, maar kon niet echt wijs worden van de code.
Het gaat idd om alleen de werkdagen en feestdagen goeven ook niet meegerekend te worden. Dus dat zou wel mooi zijn als dat er in kan komen.

Daarnaast heb jij de datum en tijd in 1 cel gestopt en wil ik dit in 2 verschillende cellen.

ik zal nog eens kijken.

Laatst bewerkt:
Kijk eens op blad1 A5: D5.
En verder A1 en A2 vervangen door D5 en D6.
Eventueel kun je ook A1 vervangen door A5+B5 en A2 door A6+B6.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb nou de code aangepast naar:

HTML:
=NETTO.WERKDAGEN(D5|D6|feestdagen)*(eindtijdstip-begintijdstip)*24-ALS(EN(ISFOUT(VERGELIJKEN(GEHEEL(D5)|feestdagen|0))|WEEKDAG(D5|2)<6)|ALS((D5-GEHEEL(D5))<=begintijdstip|0|ALS((D5-GEHEEL(D5))<=eindtijdstip|((D5-GEHEEL(D5))-begintijdstip)*24|(eindtijdstip-begintijdstip)*24)))-ALS(EN(ISFOUT(VERGELIJKEN(GEHEEL(D6)|feestdagen|0))|WEEKDAG(D6|2)<6)|ALS((D6-GEHEEL(D6))>=eindtijdstip|0|ALS((D6-GEHEEL(D6))>begintijdstip|(GEHEEL(D6)+eindtijdstip-D6)*24|(eindtijdstip-begintijdstip)*24))|0)

Maar krijg nu een error. hij selecteerd de 0 bij D5)|feestdagen|0))|

Hallo Gpiket,

Wellicht werd het geheel door onjuiste datums veroorzaakt. Ik heb een en ander aangepast.

Bijlagen

Ik heb hem nu in mijn document gekoppeld en gemaakt.

=NETTO.WERKDAGEN(AK1|AL1|feestdagen)*(eindtijdstip-begintijdstip)*24-ALS(EN(ISFOUT(VERGELIJKEN(GEHEEL(AK1)|feestdagen|0))|WEEKDAG(AK1|2)<6)|ALS((AK1-GEHEEL(AK1))<=begintijdstip|0|ALS((AK1-GEHEEL(AK1))<=eindtijdstip|((AK1-GEHEEL(AK1))-begintijdstip)*24|(eindtijdstip-begintijdstip)*24)))-ALS(EN(ISFOUT(VERGELIJKEN(GEHEEL(AL1)|feestdagen|0))|WEEKDAG(AL1|2)<6)|ALS((AL1-GEHEEL(AL1))>=eindtijdstip|0|ALS((AL1-GEHEEL(AL1))>begintijdstip|(GEHEEL(AL1)+eindtijdstip-AL1)*24|(eindtijdstip-begintijdstip)*24))|0)

AK1 = jouw D5
AL1 = jouw D6

Maar ik krijg weer de melding dat de formule niet goed is.

AJ1 = begintijdstip
AJ2 = eindtijdstip

De formule staat in Kolom L.

Hallo Gpiket,

Ik zie in de code van de formules overal | waar ik ; verwacht. Ligt dit aan jouw toetsenbord bij het schrijven in dit forum of is er iets anders aan de hand? In elk geval dient er in de formule in Excel ; te staan als je de nederlandse versie gebruikt en , als je de ebngelse versie hebt.

Dat durf ik niet te zeggen, als ik in jouw doc. kijk zijn het ook allemaal |
Maar heb ze nu allemaal vervangen en krijg dan dezelfde melding.

Als ik trouwens jouw document de tijd en datum aanpas dan maakt hij er #NAAM? van, in de cel waar de formule staat.

Laatst bewerkt:
Stuur mij jouw bestandje eens op mijn hotmail-adres:
thoralf voor de @
Ikzal dan eens kijken wat er aan de hand is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan