• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd vermenigvuldigen met een getal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zet de vraag op opgelost aub, dan behouden we het overzicht.

hallo,
ik ben gister bezig geweest met het uitrekenen van reactietijden. Nu ben ik bezig dit bestand uit te breiden door de nationale feestdagen toe te voegen. Deze mogen niet meetellen in de berekening, dus deze dag geldt niet als een werkdag.
Ik heb een aparte kolom aangemaakt met feestdag. Als er op de datum van melding of op de datum van reparatie een feestdag is, komt hier -1 te staan. Er gaat dus 1 werkdag af.
Maar het probleem is echter dat er ook een feestdag kan zijn tussen deze 2 momenten. Dus bijvoorbeeld op 17 mei is het hemelvaart. En op 16 mei wordt een storing vermeld, en op 18 mei wordt ie gerepareerd. Dan telt het systeem nu 17 wel mee als werkdag. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Probleem 2 is van minder grote omvang:
De reactietijd mag niet meer bedragen dan 20:00 uur. Hoe kan ik dit in de voorwaardelijke opmaak invoegen door het vakje rood te krijgen. Want alleen het getal 20 invoeren werkt niet, en tijd(20:00) ook niet.

Mis ik nou nog een document?
='D:\Tekst Editors\Microsoft Office 2003 prof NL\OFFICE11\BIBLIO\Analysis\ATPVBAEN.XLA'!WEEKNUM(A5)

Ik krijg veel foutmeldingen en een opmerking over koppelingen die niet aanwezig zijn.

Nope.
='D:\Tekst Editors\Microsoft Office 2003 prof NL\OFFICE11\BIBLIO\Analysis\ATPVBAEN.XLA'!WEEKNUM(B8)

In de map waar jij aangeeft staan bij mij geen gegevens.
Logisch, want mijn pc zit anders in elkaar dan die van jou.

Gaat niet werken.

toverkampxa6.png

Laatst bewerkt:
ok, maar heb je misschien wel een idee hoe ik in de voorwaardelijke opmaak groter dan 20 uur rood moet krijgen. Dit lukt niet door gewoon 20 in te vullen, omdat de cel als tijd staat ingesteld

Was geen enkel probleem.
Werkt gewoon. Zie testje.

Voorwaardelijke opmaak groter of gelijk aan 20: opmaak rood en vet.
A1, B1 en C1 zijn ingesteld als tijd.

Laatst bewerkt:
Was geen enkel probleem.
Werkt gewoon. Zie testje.

Voorwaardelijke opmaak groter of gelijk aan 20: opmaak rood en vet.
A1, B1 en C1 zijn ingesteld als tijd.

Maar ik heb het in uren staan, dus niet met am/pm erachter. Ik hoef alleen 1 kolom een voorwaardelijke opmaak te hebben wanneer deze hoger is dan 20:00 uren (dus niet 8 uur savonds).

Am/Pm heb ik ook niet. Welke kolom van je document moet dit voor gelden?

Paul wil je je plaatje even aanpassen, forum lay-out gaat naar de ....... :)

Joh :p
Best wel knudde van het forum dan :D
Maar de schaar is er langs gegaan.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan