Tijd voor een nieuwe Game PC!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levesque

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Heyo,

Ik was lang opzoek naar een goeie Game Pc. Ik wil beginnen mer het recorden voor gameplays die ik vervolgens op youtube wil plaatsen, dus net als PewDiePie en al die andere gamers. Nou ben ik een beetje gaan zoeken voor een goedkoop goeie/snelle game PC, en ik denk dat ik er 1 goeie heb waar ik op kan recorden zonder laggs, en goeie spellen kan spelen zoals Far Cry 3.

Ik wil hiermee zeggen dat ik Far Cry 3 wil spelen, en ook recorden. Maar ik weet niet zeker of deze PC het aan kan om dat zonder laggs te doen. Ik zet hier onder de SPECS neer. Als jullie me eens willen zeggen of dit een goeie PC is!

SPECS:
(LINK: http://gamepc.nl/amd-game-pc?tab=configuratie#samenstellen)

- Behuizing: Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Blauw
- Voedingen: 600 Watt Cooler Master voeding
- Processor: AMD Zambezi FX-4100 QuadCore
- Koeling: Standaard koeling
- Moederbord: MSI 760GA-P43FX
- Geluidskaart: 7.1 Geluidskaart
- Geheugen: 8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
- Harde schijf: 1000 GB SataIII Hardeschijf
- Optische drive: DVD Brander Optical Disc Drive
- Grafische kaart: Nvidia GTX650Ti 1GB
- Cardreader: 51-in-1 Cardreader
- Netwerkkaart (internet aansluiting): 1Gbit netwerkkaart
- Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64Bit + Gratis Windows 8 Pro
- Monitor: 22 inch Acer G22HQL Full HD LED

Zeg ook even of de monitor ook wel goed is!

Bedankt alvast :)

Zou je niet beter de monitor laten zitten en gewoon los een Samsung of LG (bijv. de Samsung SA350) kopen? (wel duurder), ik heb geen goede ervaring met Acer, vandaar.
De SA350 heb ik ongeveer een jaar geleden aangeschaft. bevalt me erg goed, een 24 inch en LED. AMD dat is ook je eigen keuze, maar zou je een intel i7 aanraden (is ook iets duurder).

Ziet er goed uit verder :thumb:

Ok, meneer hierboven weet weinig tussen gamen en processoren. Een i7 is het high-end gedeelte van de doorgaanse consumentengebied, daarboven zit nog Xeon, maar da's meer voor de servers/workstations.
Wat ik wil zeggen is dat je beter 60 euro meer in een AMD processor duwt (FX-8350 Piledriver/Vishera).
Die komt overeen met een hogere klasse i5 van Intel, en daarop kan je perfect gamen.
Ik raad mensen sowieso aan om voorlopig een voorkeur aan AMD te houden, omdat het dreigt failliet te gaan, en als dat gebeurt zijn we de klos, want zo ziet Intel geen concurrentie meer, en gaat de ontwikkeling achteruit, etc. etc.
Maar back to topic,
heb ik hier een vraagje voor je:
Heb jij 200 euro over voor lag-free opnemen en livestreamen ?
Zo ja, heb ik het perfecte kastje voor je, zo nee, dan moet je de risico lopen op lag (de betere processor verkleint de kans alleen).
Ik heb het namelijk over de AverMedia GameCapture HD PCI-E kaart.
Wat hij doet is eigenlijk heel simpel te verwoorden, het is gewoon Fraps, alleen i.p.v dat hij je processor belast, belast hij z'n eigen hardware-encoder. Dit heeft als gevolg dat je pc gewoon dezelfde FPS houdt, en hoef je niet te vrezen voor lag, etc.
(Qua opname sta je dan alsnog gelijk met een i7 3770K).
Hopelijk heb ik je hier een beetje mee kunnen helpen, en een fijn 2013 trouwens.

Ik raad mensen sowieso aan om voorlopig een voorkeur aan AMD te houden, omdat het dreigt failliet te gaan, en als dat gebeurt zijn we de klos, want zo ziet Intel geen concurrentie meer, en gaat de ontwikkeling achteruit, etc. etc.
AMD dreigt zeker niet failliet te gaan ja ze doen het wat minder maar dat hebben ze wel vaker gedaan ze blijven de underdog maar da betekent niet dat ze failliet dreigen te gaan...

Precies, ik was ook al verbaasd toen ik dat hier las. Zo'n grote producent als AMD, die naast processoren ook nog videokaarten maakt, zal niet snel failliet gaan. En als er dreiging was zou dat op de meeste computersites als tweakers en computerwereld al lang bekend zijn en was er een reddingsplan opgemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
op videokaart gebied doen ze het zelfs uitstekend en moet Intel/nVidia AMD constant bij benen

nVidia AMD bijbenen? Ik denk dat nVidia meer iniatief heeft dan AMD/ATI. Ze zijn nu ook al weer met een nieuwe anti-aliasing gekomen, en dan niet te spreken over PhysX. Ja ok, AMD/ATI heeft als eerste SLI, enz. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Windows 8, is nVidia toch weer degenen die als eerste zijn drivers beschikbaar maakt voor Win8. De reden waarom ik dacht/denk dat AMD veel verlies heeft is omdat ik mensen die een relatie met AMD heeft daarover hoorde praten.

@unkknownuser:
Tja, je bericht straalt een kleine bevoordeeltheid uit, vooral omdat je de verkeerde term voor AMD's multi-gpu's techniek gebruikte, SLI is Nvidia, CrossfireX is AMD/ATI.
Hoe dan ook, AMD/ATI loopt net als Nvidia de Intel GPU's ver voor, hoe het tussen AMD en Nvidia zit weet ik met de 7xxx en 6xx series niet zeker, met 6xxx en 5xx liep AMD voorop.

En het is leuk dat Nvidia eerder was met drivers voor Win8, ergens net voor de beta, daar valt meer voor te zeggen, zoals meer onderzoek/bug testen etc.
Hoe dan ook, ik zou mijn GPU keuze daar niet op baseren, voor de medium/flinke gamer onder ons komt zo'n moment 1 keer in de 3 jaar, dat je een maandje eerder kan overstappen (naar de beta van Windows...).
En voor de echt zware gamer die regelmatig upgradet is er nog minder kans om echte winst te hebben.

Tuurlijk, het is leuk om al flinke games te kunnen spelen in de Release Candidate van Windows 9, maar als je dáár een kaart voor koopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan