Tijd voor een nieuwe pc/onderdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolexx

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hallo,

Ik zat eraan te denken of ik misschien paar onderdelen van mijn pc moet gaan vervangen ofniet, ik heb mijn pc nu al voor zo'n 3 jaar, (bijna) nooit problemen mee gehad, maar ik wil graag iets upgraden zodat ie net wat beter kan lopen ^^)

Wat ik nu heb:

MS windows 7 home premium 64-bit
QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 955, 4GB RAM
ATI Radeon HD 5700 series
GA-MA785GT-UD3H Ultra durable 3 motherboard

Ik weet niet of ik nog meer info moet toevoegen hieraan (voeding?)

Suggesties zijn welkom,

Laatst bewerkt:
U zou er 4GB aan geheugen bij kunnen prikken, maar die extra 4GB wordt alleen aangesproken als u heel zware grafische zaken doet of met hele grote databases werkt. Voor het "gewone" werk is 4GB ruim voldoende.
Wellicht dat u de nieuwste ATI kaart kunt aanschaffen.

Maar de meeste winst is te halen uit de installatie van een SSD. Als u daar dan alle Windows software op zet en de rest op de HD die er al in zit, dan zult u versteld staan over de snelheidwinst.

Ik heb geprobeerd met de programma ''everton'' mijn moederbord te vinden maar er komt dan te staan ''unknown'' hoe kan ik anders mijn moederbord vinden? (ik niet veel verstand van computers, ben nog aan het leren!)

IK heb hem volgens mij gevonden: GA-MA785GT-UD3H
Ultra durable 3 motherboard

Beantwoord deze vragen eens aub:
-Wat is je budget?
-Wat doe je met die computer?

Persoonlijk denk ik dat de beste upgrade voor jou een SSD zou zijn. Maar daar zitten we met een probleem, je moederbord heeft alleen SATA 300, wat betekent dat je het echte SSD gevoel mist en dat het dus bijna nutteloos is om het te kopen.
Dus je zal al een nieuw moederbord moeten aanschaffen, Asrock 970 Extreme 3 zou goed voor jou zijn en dan kan je er misschien een SSD bij kopen. En nu dat je toch bezig bent kan je er evengoed nog 4 GB ram bijkopen, aangezien die toch zeer goedkoop is. Als je een gamer bent zou ik misschien een andere videokaart kopen als je vindt dat die van jou te traag is.

Ik game heel vaak op mij pc (speel hoog op comepetitief level), Ik maak ook youtube videos, edit ze ook graag zelf.
Budget maakt niet uit, zolang het maar een GOEDE moederbord of videokaart/SSD is.

Met de videokaart, ik heb tot nu toe niet zo veel problemen gehad met gamen, maar omdat er elke maand wel een nieuwe game uitkomt en betere specs vraagt van de pc, maak ik me soms toch nog zorgen of mijn pc het allemaal wel aankan( niet zomaar aankan maar ook gewoon op high settings)

En wat zal een nieuwe SSD toevoegen aan mijn pc als ik vragen mag?

Laatst bewerkt:
Leuk, puur uit nieuwsgierigheid, maar wel spel speel je (je hoeft hier niet op te antwoorden als je dit niet wil)?
Ik zou nog even wachten met het aanschaffen van een nieuwe videokaart.
Voor video-editing en rendering zal het extra geheugen ook zeer welkom zijn.
Je processor is niet optimaal voor het editen en renderen, maar als je nu je moederbord en al zou upgraden zou ik er meteen een nieuwe processor bijdoen (niet elke processor past op elk moederbord).

Als je videokaart nog alles goed aankan, zou ik hem nog een jaartje houden. Je kan deze natuurlijk ook op Ebay of zo verkopen als je liever een nieuwe hebt...

Nu een SSD:
Het versnelt je systeem immens, nooit meer lange opstart- en afsluittijden, nooit meer wachten op programma's die moeten openen, en je systeem voelt gewoon veel sneller aan. Het voegt wel niet echt veel toe aan gamen maar het reduceert de laadtijden tot een minimum.

Wat ik in jouw geval zou doen, moest ik het geld hebben:
Als je gaat overclocken
Als je niet gaat overclocken

Processor: i7 3770k Deze zal je veel vooruithelpen als je rendering en al wil doen (Als het niet erg vindt dat het renderen en editen wat langer duurt kan je evengoed voor een i5 3570k gaan)
SSD: Ik heb de Desktop upgrade versie gekozen, je zal waarschijnlijk wel een bracket en schroefjes nodig hebben om hem in je kast te zetten.
Moederbord: Dit heeft alles wat je nodig hebt en genoeg potentieel om te overclocken.

Als je niet wil overclocken kan je evengoed mijn 2e samenstelling nemen.

Normaalgezien zou je voeding dit wel moeten aankunnen want de processor die je nu hebt is nogal energieverbruikend.

Ik speel 't spel ''League of Legends'' meest gespeelde game op dit moment. LoL is in 1 jaar al ''groter'' dan WoW in 3 jaar ( een vergelijking hoeveel mensen League of Legends spelen)
ik zit nu in de top 20 van de wereldranglijst..

Ik denk dat ik nog wel wacht met het aanschaffen van een nieuwe processor, misschien na een jaartje dat ik een geheel nieuwe pc aanschaf en dan wel alles erbij pak. op dit moment denk ik dat ik alleen de SSD en 4GB Ram wil gaan aanschaffen, ik hou ervan dat ik niet lang hoef te wachten op programma's en alles heel snel laad ^^, maar als ik een SSD óf 4GB ram ga aanschaffen moet ik dan meteen een nieuwe moederbord aanschaffen? Ook zei je net ''dan mis je de echte gevoel'' komt dat dan doordat mijn moederbord zo ''slecht'', verouderd is? of is die daar gewoon niet voor bestemd.

Laatst bewerkt:
Oh, League of Legends zal zeer gemakkelijk zijn met jouw videokaart, die kan dat met gemak aan. Je moet je videokaart zeker niet upgraden.
4 GB Ram zou wel wat helpen om je pc te versnellen, maar een SSD zou wel wat geldverspilling zijn aangezien je moederbord die snelheden van een SSD niet ondersteunt.
Als je iets zou vervangen buiten je Ram dan zou ik een moederbord + SSD + processor ineens kopen, anders zou je beter wachten.
Dus het enigste wat ik zou doen is nog 4 GB Ram kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan