Tijd voor een nieuwe pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderzwemer

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hallo Iedereen:d,

Mijn pc valt steeds uit, en dat gebeurd meestal als ik net gedownload heb.
Ik dacht eerst dat het kwam door het geheugen, maar na een kijkje bij de eigenschappen van de harde schijf bleek deze helemaal niet vol te zitten. Als ik net zoals nu gewoon zit op internet zit is er niets aan de hand, maar als ik ga downloaden of bijv. muziek in Spotify zit te luisteren gaat het fout. 1 nummer afspelen kan geen kwaad, maar na 5 nummers valt hij gelijk uit. Nu denk ik dat het komt door de temperaturen in de pc.

Hier is een screenshot van SpeedFan op het moment dat ik Spotify zit te luisteren:
Ik heb het idee dat de AUX te heet is, maar volgens mij kan dat ook wel een valse melding zijn.

screenshot speedfan.png

Ziet één van jullie wat er mis is? En is het dan op te lossen, of is het tijd voor een nieuwe pc?

Je fan draait redelijk snel, hij maakt zeker ook redelijk wat geluid. Verder zien je temparaturen er prima uit maar, je processor is nogal druk bezig. Wat voor processor heb je? Kan soms daaraan liggen ;)

Ik zou niet zeggen om direct een nieuwe pc te kopen. Mocht je verdergaan op die gedachten, koop geen kant en klare pc bij Dell/Compaq of wat voor bedrijf dan ook.
Op dit forum zitten mensen die op bepaalde sites prima PC's kunnen samenstellen en kun je een hoop geld besparen.

Laatst bewerkt:
Probeer eens je fan stof vrij te maken, ook de geluidskaart etc. Daarna, probeer eens om de pc even virussvrij te maken.

Niets mis met die temperaturen. Zoals Pity123 al zegt; maak de boel eens stofvrij. Denk er aan om het ventilatorblad vast te houden als je daar hard doorheen blaast, want als een ventilator draait produceert ie stroom. Als de cpu-fan zo hard draait als bij u dan zitten de koelribben van de cpu-koeling waarschijnlijk potdicht met stof.

Zit er een aparte ventilator in de kast die de lucht wel haalt uit de kast? Zo nee, dan zou ik die installeren. wellicht dat die cpu-fan dan wat minder hard hoeft te draaien.

Je fan draait redelijk snel, hij maakt zeker ook redelijk wat geluid. Verder zien je temparaturen er prima uit maar, je processor is nogal druk bezig. Wat voor processor heb je? Kan soms daaraan liggen ;)

Ik zou niet zeggen om direct een nieuwe pc te kopen. Mocht je verdergaan op die gedachten, koop geen kant en klare pc bij Dell/Compaq of wat voor bedrijf dan ook.
Op dit forum zitten mensen die op bepaalde sites prima PC's kunnen samenstellen en kun je een hoop geld besparen.

Bij de eigenschappen van de pc staat het volgende:
Computer:

Intel (R)
Celeron(R) CPU 2.93 GHz
Kloksnelheid: 2.93 GHz, 1,00 GB

Je hebt een Celeron. Best oud ding hoewel die 2.93GHz wel netjes is sinds ik een mini laptopje gebruik met een 1GHz single core processor.

Net als je RAM 1gb is niet echt veel.
Toch zou ik es kijken wat voor virussen er op je pc staan. Ik raad je Advanced System care aan. Erg goed programmaatje. Sinds ik dat programmaatje heb is er nooit meer een probleem met mijn computer geweest.

nestles nou vraag ik me af of jij nu wel echt verstand van computers hebt
Celeron hoeft helemaal niet oud te zijn die komen namelijk ook in sandy bridge variant uit en zijn dus hooguit een jaar oud

@TS gaat het hier om een Laptop of Desktop pc

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost!:D
Vanmorgen heb ik de desktop stofvrij gemaakt, en hij doet het weer goed.
De hele pc zat vol met stof en bij de koelribben zat alles inderdaad potdicht.

Iedereen bedankt voor de hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan