Tijd voor een nieuwe router, maar hoe en wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tehgoon

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Hallo,
Wij hebben thuis echt al jaren dezelfde router, een hele oude SMC 7204BRB. (heb ADSL)(zowel Vista als XP)
Onze download snelheid gaat ook maar maximaal tot 160kb/sec, ik zelf die dagelijks download vindt dit vreselijk! :confused:
Mijn eerste vraag is dan ook, ligt het lage download en upload snelheid (nog erger) aan de router? Want ons provider bied ons meer aan.
Ook hebben wij ISDN en onze router staat er volgens mij op aangesloten, heeft dit ook enige effect op de D&U snelheid?

Nu neem ik aan dat de snelheid kan worden opgelost door een nieuwe router te nemen, dus nu ben ik opzoek naar eentje. Omdat wij ISDN hebben, moeten we dan nog een speciale router hebben, of heeft tegenwoordig elke router een aansluiting hiervoor?

En wat is het grote verschil tussen een router van 15/30 euros en eentje die de 100 passeerd?

Mvg,
Matthieu

Laatst bewerkt:
Een router kan natuurlijk je bandbreedte wel indempen. Maar dat is dan normaliter een instelling die je zelf kunt maken.

Je kunt wel een nieuwe router aanschaffen maar ik verwacht niet dat dat het probleem is.
Heb je toevallig de oude ADSL modem nog? Dan zou je namelijk eens kunnen proberen een laptop of pc rechtstreeks op internet aan te sluiten. En vervolgens eens de snelheid te testen.

Ik weet dat de meeste router tegenwoordig zowel Analoog ADSL en Kabel aan kunnen, maar of ze ook op ISDN Adsl aangesloten kunnen worden durf ik niet te zeggen.

Kwa kosten van de router, tjah je betaalt natuurlijk altijd voor merk, en voor functionaliteit. Wat tegenwoordig goede routers zijn durf ik niet te zeggen.

Bij speedtest.nl krijg ik 209.5 KByte/sec (=1676 kbps) download.

Enig idee hoe ik bij me modem instellingen kan komen? Ik zoek het zowieso ff op, maar als iemand het antwoord sneller weet. :P

Maar waar ligt mijn 'sloom' internet dan aan, als me modem het probleem niet is? :)

--
EDIT
Bij http://www.speedtest.net/ krijg ik het volgende: 1340kb/sec download en upload maarliefst 210kb/sec.

Dus een beetje vaag als ik de 170 niet kan passeren met download...

--
EDIT
In het configuratiescherm kom ik ook niet veel verder. :\

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan