tijd voor een nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Na een gezellig gesprek met Crash op de HMD heb ik besloten om toch maar weer aan een nieuwe casemod
te beginnen. Thanks crash;) Ghostworld staat klaar om als webserver te gaan
dienen en de oude plannen liggen helemaal overhoop.

De nieuwe gaat een windows mediacenter worden.
Ik ga de kast dit keer zelf bouwen. Ik wil de neus van een auto maken in de kleuren van FnF toyota supra.
Metalic oranje met metalic groen dus :p Daarin Groene verlichting. er komen geen koplampen/richtingaanwijzers of wielen in.
De bovenkap moet ook als een motorkap omhoog komen. Ik moet er een telescoopveertje inbouwen ofzo. De welvingen maak ik
denk ik met kunststof matjes. Ik heb geen ervaring met wat ik nu ga doen dus ik moet nog even goed bedenken hoe ik dit aan ga pakken.

Alle tips zijn welkom.
:thumb:

Hoi Ghostworld.:)
Wat voor materiaal wil je gaan gebruiken?

Hey Crash

Aangezien ik nogal wat cases heb liggen ga ik die materialen wel gebruiken. Dus alluminium...daarover zal de nodige polyester plamuur gaan. Het binnenframe haal ik uit een oude atx kast. Daar moet ik wel erg veel aan verbouwen omdat het frame op zijn kant komt te liggen.

Ik heb hier een 250watt voeding liggen. Is dat erg aan de krappe kant? Er komt niet ernorm veel extra stroomverbruik in. waarschijnlijk gebruik ik voor de verlichting powerleds.(misschien multicolor :p )

bijgaand de kap die ik ga proberen te maken.

Bijlagen

• casemod voorbeeldkap.jpg
    casemod voorbeeldkap.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 84
Whoei, das wel een mooi motorkapje.:p
250Watt voeding, zou wel genoeg moeten zijn, mits er niet teveel zware hardware in komt. Eventueel kun je op de volgende link kijken wat er met jou hardware maximaal gevraagd kan worden aan Wattage:
http://www.jscustompcs.com/power_supply/

correctie...de buitenzijde van een pc is van staal bedacht ik me net. ...:rolleyes:
bedankt voor de tip crash

even een update.

Ik ben bezig met het framewerk.
Niet gemakkelijk en een beetje onderschat. Ik Probeer vooral gebruik te maken van bestaande ophangelementen. Vooral
de "tunnel" van de voeding is erg handig. Ik ben nu met dire behuizingen tegelijk bezig.
- ATX kast
- HP vectra desktop kast
- tullip mini desktop kast(mooi compact ophangsysteem)

Het is dus de bedoeling dat ik deze drie ga samenvoegen om er een functioneel frame van te maken.:confused: ik maak
gebruik van popnagels en industriele metaallijm om het geheel weer aan elkaar te krijgen :p

tegenslag....
Na het nodige slijpwerk heeft mijn dremeltje het begeven.:rolleyes:

ik maak veel foto's dus als het frame klaar is zal ik een kleine compilatie uploaden;)

Lijkt me zeer gaaf ja! Ik ben ook bezig als ie klaar is zal ik ook even wat foto's plaatsen ;)

suc6 :thumb:

EDIT: Een van me lampjes van me fan heeft het begeven :(

Geplaatst door Ghostworld
tegenslag....
Na het nodige slijpwerk heeft mijn dremeltje het begeven.:rolleyes:

ik maak veel foto's dus als het frame klaar is zal ik een kleine compilatie uploaden;)
Een Dremel "kloon" werkt ook goed voor het Casemodden en die zijn niet zo duur als de "echte" Dremel.:)

Kom op met die foto's.:p

begonnen met het frame.:D

De bodem heb ik gemaakt uit de zijkant van een ATX kast en wat alu U profieltjes.
Op de foto's zie je wat ik heb gebruikt en waarom ik een bodemplaat gemaakt hebt.
De ATX en de desktop zitten daarop vast gepopt.

Het begin is er nu dus......ALs ik iets vergeet???...feel free om me er ff op te wijzen.

maar ja..nu moet ik aan de kap gaan beginnen. Dat is wel even andere koek.:confused:

frame.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan