• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd zonder : invoeren maar wel zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumpie

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Ok dus het probleem is als volgt

Als ik bv: 3 invoer blijft het 3 maar ik wil dat het verandert naar 3:00

Net zoals: 15 naar 15:00 of 2232 naar 22:32

Is dit mogelijk in excel?

Sumpie

Lijkt mij een lastig verhaal.

Als jij 3 invoert moet dat 03:00 worden.
Wat geef jij dan in als het 00:03 moet zijn ?
Excel kan n iet weten of de 3 uren zijn of minuten.

Kijk eens of je hiermee verder kan. Een wooordje uitleg in de bijlage

Bijlagen

Ok die werkt maar is het ook mogelijk om 3800 naar 38:00 te maken?
Want men wilt in 1 vak totaal aantal uren ingeven

Cel eigenschappen instellen op Aangepast :mm

ik ben het helemaal kwijt

Dag,
Zoek nu anderhalf uur op internet waarvan zo'n uur op dit forum. Ik wil gewoon tijd optellen (uur plus minuten) alleen overal telt dat... excel:evil: de datum door. aangepaste datum naar u:mm wordt gewoon genegeerd... o waar is toch dat mooie lotus 123 gebleven... dat werkte gewoon of je kon de oplossing snel vinden. Ook de bijlage in dit document werkt gewoon niet bij mij. enfin beetje gefrustreerd inmiddels. :shocked: misschien iemand die weet hoe het wel kan?

misschien iemand die weet hoe het wel kan?

ndb,

Als eerste hartelijk welkom op dit forum. :thumb:
Maak op helpmij.nl een eigen topic aan in plaats van mee te liften op een vraag van een ander.
Ook geeft de zoekmachine diverse mogelijkheden waardoor jeonder andere Hier, Hier en Hier uitkomt. Geef ook aan in je nieuwe topic met welke excelversie of je werkt, en plaats een voorbeeld bestandje met duidelijke uitleg.

P.S.
Ik ben wel blij met excel :d

Laatst bewerkt:
Ja hoor ben 10 minuten aan het zoeken geweets hoe dat moet, vind geregeld opmerkingen dat je geen nieuw topic moet maken maar moet zoeken in wat er is, vind dan topics met bijlagen die er niet meer zijn... ik ben er klaar mee.
Bedankt voor je moeite

Maak op helpmij.nl een eigen topic aan. Geef aan in je nieuwe topic met welke excelversie of je werkt, en plaats een voorbeeld bestandje met duidelijke uitleg.

Ja hoor ben 10 minuten aan het zoeken geweets hoe dat moet, ik ben er klaar mee.

Niet zo snel opgeven, er zijn hier genoeg helpers die bereid zijn om hun tijd en aandacht in jouw probleem te stoppen.
Maak een topic met een duidelijke uitleg en een duidelijk voorbeeld bestandje, natuurlijk ontdaan van gevoelige en prive info.

Succes,

Ja hoor ben 10 minuten aan het zoeken geweets hoe dat moet

...een nieuwe (eigen) topic aanmaken??? Boven de header 'Forum: Excel' vind je een hele grote blauwe knop (tekst: + nieuwe vraag plaatsen). Klik daar voor de aardigheid 'ns op... ;)

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan