Tijdelijk domein NAS Synology DS213j Mailserver verwijderen maar hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Geachte mevrouw/meneer,

Ik heb voor een klant een Synology DS213j ingesteld. Opzich werkt het perfect maar nu het volgende met het instellen van een gebruiker dan stelt hij in de webmail zo ook het versturen via de tijdelijk domein die niet meer word gebruikt daarvoor wat daar nog steeds als hoofd account word gebruikt.

Via mailserver kan ik hem niet meer vinden?

Ik kan nergens het tijdelijke domein nog vinden moet dat via de Terminal dus SSH?

Met vriendelijke groet,

Bart Hofkens

Heb je al geprobeerd mailstation opnieuw te installeren / herstarten?

Mogelijk staat het ergens in een configuratie file maar ik heb geen idee waar dit specifieke probleem zit.

mogelijk kun je met grep in de juiste directory's de juiste file vinden. De meeste configs staan in:

/volume1/@appstore/MailServer/etc/dovecot/conf.d

Maar mogelijk moet je iets hoger kijken voor dit probleem

/volume1/@appstore/MailServer/etc/dovecot/conf.d

Hoe kom ik daar, via de file manager lukt dat niet?

met SSH, zoals je zelf al eerder aangaf. Je kunt echter beter eerst de dingen in de gui proberen als je niet veel ervaring hebt met de linux commandline

Kan het nergens vinden, ik heb het ooit wel gezien. Nee dat waren andere bestanden.

Hoe kan het via SSH doen?

Laatst bewerkt:
SSH aanzetten in het menu. Dan inloggen via SSH.

Ga naar de aangegeven directory en doe daar een:

grep -i 'het gezochte domein' *.*

Hopelijk komt daar een file naar voren met de informatie. Staat het niet in die directory ga dan iets omhoog en probeer:

grep -i -r 'het gezochte domein' *.*

vind je het nergens in de mail configuratie is het mogelijk een domein setting ergens anders vandaan

Hoe kan de domein eventueel verwijderen via ssh als ik hem vind?

met een text editor ;) of, zoals ikzelf vaak doe, even een copy naar een shared volume, aanpassen met windows / linux tools en weer terugcopieeren

Ik heb het gevonden maar hoe kan ik hem donwloaden en weer uploaden/vervangen

wat? de file? of de mailserver?

wat betreft de file, is dat natuurlijk afhankelijk waar die staat. je kan zoiets doen (natuurlijk aanpassen naar de echte situatie):

cp /volume1/@appstore/MailServer/etc/anderedir/file.conf /volume1/downloads/file.conf

Je kan vervolgens file.conf downloaden naar de pc. Na het bewerken zet je de file weer terug. vervolgens draai je het "cp" commando om en vervang je de oude config.

Het is gelukt het stond in main.inc.php in de /volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/config/

Deze heb ik verplaatst met cp en aangepast en terug gezet wel eerst ingelogt en klaar is kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan