Tijdelijk profiel en opgeslagen bestanden kwijt PLEASE HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hoi,

Laatst startte ik mijn laptop op, blijkbaar was er een probleem met mijn stanaard profiel waardoor deze in een tijdelijk profiel opstartte.
Op het buroblad van het tijdelijke profiel heb ik een map aangemaakt waar ik foto's in heb gezet.
Later startte ik de laptop weer op, wederom in een tijdelijk profiel, en wat bleek..... de map met foto's was verdwenen!!!!
Dus ik de laptop nogmaals opstarten, deze maal startte hij in het standaard profiel, ook weer geen map met foto's.
Toen heb ik de complete C-schijf doorzocht naar de unieke naam van de foto's, in dit geval 'DSC_' zonder resultaat.
Hierna heb ik een recoveryprogramma genaamd 'Ontrack' de schrijf laten doorzoeken op jpg bestanden, ongeloofelijk wat er trouwens allemaal gevonden werd, maar geen foto's die in het tijdelijke profiel stonden. Inmiddels ben ik echt wanhopig en hoop daarom ten zeerste dat jullie me kunnen helpen...

Bedankt voor jullie hulp

Oh ja, het is XP-Pro met SP2

Laatst bewerkt:
Microsoft zei:
Temporary User Profiles

A temporary user profile is issued each time an error condition prevents the user's profile from loading. Temporary profiles are deleted at the end of each session, and changes made by the user to their desktop settings and files are lost when the user logs off. Temporary profiles are only available on computers running Windows 2000 and later.

Dus ik vermoed dat je niets meer terug zal vinden wat je in het tijdelijke profiel hebt opgeslagen (o.a. op je bureaublad)

Dus ik vermoed dat je niets meer terug zal vinden wat je in het tijdelijke profiel hebt opgeslagen (o.a. op je bureaublad)

Hmmmmmmm............ dat is dan niet zo mooi!
Maar ik neem aan dat ik dan toch op z'n minst nog wát terug moet kunnen vinden als ik 'ontrack recovery' erover heen laat jassen. Ik was verrast hoeveel foto's het programma kon vinden, 10GB van een 80GB schijf. Sommige foto's waren zelfs zo oud dat de schijf ondertussen al twee keer was geformatteerd.

Inderdaad wel vreemd dat je helemaal niks kan terug vinden. Wellicht is het onder een andere naam/extensie weggeschreven. Misschien wel gecomprimeerd of zoiets. Kun je misschien op datum zoeken? Zie je het tijdelijke ptofiel misschien nog staan onder Documents and Settings? Kijk dan eens in de map Documenst and Settings\Tijdelijk profiel\Local Settings\Temporary Internet Files of de map Temp. Wel even verborgen bestanden op Weergeven zetten via mapopties\weergave. Voor een eventuele volgende keer: sla data met een tijdelijk profiel op op de c schij in de map temp ofzo. Daar zal het wel bewaard blijven. Alles dat onder Documents and Settings valt bij een tijdelijk profiel wordt niet bewaard. Beetje mosterd na de maaltijd, maar goed, Succes met de speurtocht naar je foto's.

Laatst bewerkt:
Inderdaad wel vreemd dat je helemaal niks kan terug vinden. Wellicht is het onder een andere naam/extensie weggeschreven. Misschien wel gecomprimeerd of zoiets. Kun je misschien op datum zoeken? Zie je het tijdelijke ptofiel misschien nog staan onder Documents and Settings? Kijk dan eens in de map Documenst and Settings\Tijdelijk profiel\Local Settings\Temporary Internet Files of de map Temp. Wel even verborgen bestanden op Weergeven zetten via mapopties\weergave. Voor een eventuele volgende keer: sla data met een tijdelijk profiel op op de c schij in de map temp ofzo. Daar zal het wel bewaard blijven. Alles dat onder Documents and Settings valt bij een tijdelijk profiel wordt niet bewaard. Beetje mosterd na de maaltijd, maar goed, Succes met de speurtocht naar je foto's.

Bedankt voor je tips, ik zal nog eens even zoeken. Idd, de Temp map heb ik nog niet bekeken zal ik meteen ff doen. Als ik wat terug vind, zal ik het hier ff laten weten, mss wel handig voor anderen die eens hetzelfde probleem ondervinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan