tijdelijk uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
kan ik mijn pc volledig uitschakelen tijdens mijn vakantie, ik bedoel dus ook de stroom uitzetten zonder schadelijke gevolgen b.v. cmos batterij ? groetjes

Mijn pc gaat elke dag vol van stroom af
Nooit een probleem gehad hierdoor

tijdelijk

bedankt voor jullie reakties. ik wil vooral weten of het dus voor enkele weken geheel van stroom kan zonder risicio.s groetjes

Waarom denk je dat die batterij er in zit... :D

Moet gewoon lukken.

Tijdelijk

Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat de cmos batterij permanent onder spanning moet staan. En ik wil i.v.m. onweer of andere stroomstoringen geen schade krijgen aan mijn pc...vandaar. Je merkt wel dat ik geen techneut ben. groetjes

Ik heb m'n vorige pc ook elke dag volledig van de spanning gehaald. ( een jaar of 5 )

Laatst had weer ff m'n oude pc uit het stof gehaald na een half jaar stilstand zonder spanning, hij starte gewoon weer op, niks aan de hand.

Nee, dat moet niet. Het is juist de batterij die stroom levert. Als er een permanente spanning was zou die batterij overbodig zijn. Ga dus maar zonder zorgen op vakantie :)

Senior, ook ff mijn ervaring, als ik op vakantie ga trek/ruk ik de stekkers er uit, ook van het modem en de kabel, niks aan de hand bij terugkomst en aansluiten van die bende, het doet 't allemaal weer.

bedankt voor alle reakties en ben gerustgesteld dus op naar de vakantie!!!!!groetjes

vakantie

Inmiddels vandaag weer terug van vakantie en nog bedankt voor je beste wensen, want ik was inmiddels vertrokken. groetjes

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan