Pieterjan9
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 2 apr 2020
Dag allen,
Kan iemand me helpen bij onderstaande situatie.
Ik heb een tabblad met een volledig financieel overzicht.
Dit is onderverdeeld in 4 grote blokken
- Hoofding (rijen 1 tot en met 7)
- 1. Contract (rijen 11 tot en met 30)
- 2. Verrekeningen (rijen 33 tot en met 46)
- 3. Meerwerken (rijen 48 tot en met 65)
Via macro's (dankzij dit forum) heb ik reeds gevonden hoe ik bv. enkel de hoofding + deel 1. Contract kan afdrukken.
Dit heb ik gedaan door tijdelijk de rijen 8 tot en met 13 te verbergen en dan af te drukken. ---> Sub AfdrukBestelling)
Zo lukt dit ook voor "Hoofding+2. Verrekeningen" (Sub AfdrukVerrekening) en "Hoofding+ 3. Meerwerken" (Sub PrintRegiewerken).
Echter, als er een rij wordt ingevoegd, dan klopt mijn verhaaltje niet meer omdat de te verbergen rijen absoluut zijn.
Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit dynamisch kan maken via VBA.
bv. zoek in kolom B naar waarde "1. Contract" --> Verberg dan rijen 8 tot en met Rijwaarde cel waarin "1. Contract" staat +2 'De 2 volgende rijen moeten immers ook verborgen worden.
analoog kan ik dan dan voor "2. Verrekeningen" etc doen.
In bijlage kunnen jullie het bestandje terugvinden.
Hartelijk dank.
Kan iemand me helpen bij onderstaande situatie.
Ik heb een tabblad met een volledig financieel overzicht.
Dit is onderverdeeld in 4 grote blokken
- Hoofding (rijen 1 tot en met 7)
- 1. Contract (rijen 11 tot en met 30)
- 2. Verrekeningen (rijen 33 tot en met 46)
- 3. Meerwerken (rijen 48 tot en met 65)
Via macro's (dankzij dit forum) heb ik reeds gevonden hoe ik bv. enkel de hoofding + deel 1. Contract kan afdrukken.
Dit heb ik gedaan door tijdelijk de rijen 8 tot en met 13 te verbergen en dan af te drukken. ---> Sub AfdrukBestelling)
Zo lukt dit ook voor "Hoofding+2. Verrekeningen" (Sub AfdrukVerrekening) en "Hoofding+ 3. Meerwerken" (Sub PrintRegiewerken).
Echter, als er een rij wordt ingevoegd, dan klopt mijn verhaaltje niet meer omdat de te verbergen rijen absoluut zijn.
Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit dynamisch kan maken via VBA.
bv. zoek in kolom B naar waarde "1. Contract" --> Verberg dan rijen 8 tot en met Rijwaarde cel waarin "1. Contract" staat +2 'De 2 volgende rijen moeten immers ook verborgen worden.
analoog kan ik dan dan voor "2. Verrekeningen" etc doen.
In bijlage kunnen jullie het bestandje terugvinden.
Hartelijk dank.