Tijdelijk wisselbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit77

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Ik krijg opeens tijdens het opstarten van windows 7 de melding:

Er is een tijdelijk wisselbestand op deze computer gemaakt vanwege een probleem dat bij het opstarten van de computer met de wisselbestandconfiguratie is opgetreden. De totale wisselbestandsgrootte voor alle schijfstations kan iets groter zijn dan de opgegeven grootte.

Op mijn pc staat wisselbestanden automatisch beheren aangevinkt, is dit goed?

Wie kan mij hiermee verder op weg helpen? :shocked:

Hoi,
normaal gesproken is dat een goede configuratie en zou je die melding niet moeten krijgen als hij op auto staat of er zou te weinig schijfruimte moeten zijn. Omdat we niet precies weten hoe je schijf van je pc/laptop is ingedeeld enz. kunnen we er nog geen zinnig woord over zeggen.
Geef aan hoeveel vrije ruimte je op C: hebt en of er nog andere partities zijn of plaats een screenshot van schijfbeheer.
windowstoets + r
typ
diskmgmt.msc
enter

Hoi Mik,
Fijn dat je zo snel reageert op mijn vraag.
Ik heb wiin7 op een aparte schijf en win xp ook op een aparte schijf.
Bij het opstarten van xp krijg ik geen melding.
Als bijlage de printscreens, ik hoop dat je hier iets mee kunt doen voor mij :rolleyes:
Ik heb nog nooit bijlages toegevoegd en ik hoop dat het mij gelukt is!
[/ATTACH]wisselbestand.png

Bijlagen

• wisselbestand2.png
    wisselbestand2.png
    51,1 KB · Weergaven: 360
Laatst bewerkt:
Hoi,
zo te zien heb je helemaak geen wisselbestand op C: (0 MB). In Win7 wordt de aanwezigheid van je wisselbestand op C: ook bij schijfbeheer aangegeven en dat zie ik bij jou niet.
Klik op wijzigen en stel het wisselbestand opnieuw in, of "grootte wordt door het systeem beheerd" of stel zelf een vaste grootte in zoals op het volgende plaatje (afhankelijk v,d, hoeveelheid RAM dat je aan boord hebt) de vuistregel is 1,5 x de grootte van je RAM.
PageFile.jpg
Belangrijk is dat je op de knop "instellen" klikt iets wat je volgens mij de vorige keer vergeten bent.
Daarna herstarten en de wijzigingen is een feit.
Succes.

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Ik heb het willen aanpassen zoals jij aangeeft met 4600mb maar dan krijg de melding zie prntscr.

Wil jij mij uitleggen wat ik dan fout doe? :shocked:
En als het mij daarna lukt moet ik dit dan ook doen voor de XP schijf?

Bijlagen

• prntscr syst.png
    prntscr syst.png
    25,7 KB · Weergaven: 332
Laatst bewerkt:
??????????????
Volgens mij doe je niets verkeerds, wat gebeurt er als je de andere optie aanvinkt? (laten bepalen door het systeem).
Of een lagere waarde invoeren zoals aangegeven, probeer eens 3600 als vaste waarde.
Die waarde van 4600 die ik heb is voor alle stations.

Ik heb het weer aangepast maar ik krijg nog altijd bij het opstarten de 2 meldingen, ik word er niet goed van.
Ik vind het niet erg dat er tijdelijk wisselbestand aangemaakt wordt maar waarom moet dat telkens weer opnieuw.
Nog ff dan gooi ik win7 gewoon opnieuw erop. :mad:

Groeten

Hoi Mik,

Ik ook niet, als het me teveel stoort gooi ik win7 er opnieuw op.
Toch bedankt dat jij met mij hebt mee gedacht over dit probleempje ;)
Groeten Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan