Tijdelijk zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marillion

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Als ik Newsleecher gebruik dan kan ik verder de pc helemaal niet meer gebruiken. Heeft het zin op geheugen bij te kopen of is iets anders waar ik op moet letten? Verder geen problemen bij andere programma's.

Dit is mijn pc:
P4 2,4 ghz
Asus P4P800se
1024 mb intern
80 gb hd
XP

1024 is genoeg voor Xp dus meer geheugen heb je niet nodig .....
hoewel 2048 MB (2gb dus) niet slecht is...

is je pc ook traag bij andere programma's
heb je al gescant op virussen

Laatst bewerkt:
Newsleecher vraagt erg weinig processorkracht en weinig geheugen. Wat newsleecher wel doet is zo'n beetje alle bandbreedte in beslag nemen van je internet...
Browsen op internet gaat dan héél erg traag en natuurlijk alle dingen die met internet te maken hebben, zoals downloaden, email ophalen, enz.
Hier helpt een geheugenupgrade of een snellere processor niet. Het enige dat helpt is een snellere internet verbinding.
Je kunt ook een programma als bijvoorbeeld 'Netlimiter' gebruiken om ervoor te zorgen dat Newsleecher niet alle bandbreedte van internet in beslag neemt, zodat je verder nog bandbreedte overhoudt om te kunnen internetten. Newsleecher gaat dan vanzelfsprekend wel wat langzamer...

Als je uitsluitend Newsleecher gaat gebruiken is 2 GB zwaar overbodig. Je kunt met 256 nog prima uit de voeten.
De GB die er nu inzit is gewoon 'lekker werken' als je ook nog andere zaken gaat gebruiken.

Heb je trouwens door waar de vertraging vandaan komt?
Druk op CTRL+ALT+DEL en start Taakbeheer.

Is tijdens het gebruik van Newsleecher de processor heel druk?

Kijk eens naar de knipperende LED van je harde schijf: brandt deze constant?

Bedankt voor alle berichten. Het is inderdaad zo dat de internettoepassingen erg traag worden bij gebruik van newsleecher. De led knippert wel, maar brandt niet constant. Ik zal eens die Netlimeter gebruiken. Ik ben nu wel overtuigd dat ik geen nieuw geheugen erbij hoef te kopen, dus dat scheelt weer mooi geld. :thumb:
Bedankt allemaal!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan