• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdelijk zichtbare labels

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueberry013

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Hallo!

Hoe kan ik een label tijdelijk zichtbaar maken als ik over een commandbutton kom met mijn muis?
(bedoeling is dat de uitleg van de knop gedurende 3 sec. zichtbaar wordt en daarna terug verdwijnt.)

Naam van label = LRefresh
naam van de button = CBRefresh

Alvast bedankt!

Code:
Private Sub CBRefresh_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
If LRefresh.Tag = "" Then
LRefresh.Tag = 1
LRefresh.Visible = True
Application.Wait (Now() + TimeValue("00:00:03"))
LRefresh.Visible = False
LRefresh.Tag = ""
End If
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
LRefresh.Visible = False
End Sub

Niels

hallo,

Nog even bijkomend vraagje... het neemt redelijk veel tijd in beslag als ik over de verschillende labels ga. Kan ik dit ook met een rechtermuisknop?
gewoon als ik met mijn rechtermuisknop op de knop duw bv? ipv erover schuiven? dan kan ik echt bewust selecteren welke labels ik wil zien.

Met rechtermuisknop weet ik niet.

Nu reageert de commandbutton waar de focus op gericht is op het pijltje naar beneden.
Als je hem op een andere toets wilt laten reageren pas dan het getal in het rode gedeelte aan, zie link voor de getallen

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa243025(v=vs.60).aspx

Code:
Private Sub CBrefresh_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
If [COLOR="#FF0000"]KeyCode = 40 [/COLOR]Then
If LRefresh.Tag = "" Then
LRefresh.Tag = 1
LRefresh.Visible = True
Application.Wait (Now() + TimeValue("00:00:03"))
LRefresh.Visible = False
LRefresh.Tag = ""
End If
End If
End Sub

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan