tijdelijke bestanden gaan niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Als ik in Word (XP) een document wijzig en opsla, blijft het oorspronkelijke document ook staan in de werkamp maar met een tilde (~) ervoor. Dit bestand kan ik niet zonder meer verwijderen omdat Word aangeeft dat het bestand nog in gebruik is.
Maar ik heb het wel afgesloten en opgeslagen............?
Hoe meer wijzigingen ik aanbreng, hoe meer ~~~~~ ik krijg....?

Opstarten in de veilige modus. En met de verkenner verwijderen.

Op deze manier zal ik ze inderdaad kunnen verwijderen maar heb ik geen oplossing voor het dubbele opslaan van de documenten. Als dat verholpen kan worden hoef ik ze ook niet in de veilige modus te verwijderen.........

Je hebt in word waarschijnlijk de optie aanstaan dat hij altijd een backup van de documenten maakt. Zet die uit.

Helaas

Alleen "opslaan op achtergrond" staat aangevinkt en "elke 10 minuten auto-herstel informatie opslaan".

Altijd reservekopie maken staat uit.

Even voor de duidelijkheid: zelfs als je Word hebt afgesloten is het niet mogelijk het ~bestand te verwijderen????

Het bestand is inderdaad een reservekopie die wordt aangemaakt als je zit te werken. Mocht dan de pc uitvallen zonder opslaan, dan herstelt ie deze. Maar normaal gesproken verdwijnt het bestand na opslag én afsluiten Word.

Ja en nee: sommige tijdelijke bestanden kunnen pas na een dag (de volgende dag) worden verwijderd, bij andere blijft de melding dat het bestand in gebruik is en niet kan worden verwijderd. De gebruiker die het bestand gebruikt ben ik meestal zelf (ook al heb ik Word afgesloten etc.). Ook komt het voor dat ik een tijdelijk bestand meteen kan weggooien.

Er zit dus niet echt een bepaalde lijn in..........

Probleem bestaat nog steeds en schijnt iets met XP te maken te hebben............?

Oplossing!!!

Het is een conflict tussen Office XP Pro en Windows 2000 (server-versie), waarvoor bij Microsoft een patch is te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan