tijdelijke internet bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

iliake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
3
Hallo zit met een vraag.Ik heb onlangs in mijn tijdelijke internet bestanden gezien dat men kids op sites zitten waar ze niet horen te zitten.Ik probeerde die bestanden te openen en ook die cookies,maar dat lukt niet.Hoe kan ik dit wel open doen?
Dan is er nog een probleem ik keek vandaag in de tijdelijke bestanden en toen ik iets later terug ging kijken waren er dingen weg.Kunnen die bestanden zichzelf verwijderen nee toch?En waar zijn die dan heen?
Is het ook mogelijk als de map geschiedenis gewist is om dan nog na te gaan wat er allemaal bezocht is?
Het is een hele hoop vragen,maar hoop dat er me toch iemand kan helpen.
Alvast bedankt.
iliake
 
Er valt ook veel over te vertellen om al je vragen te beantwoorden.. :confused:
En wordt het er niet gemakkelijker op en moet je leren omgaan met het beheren van accounts..

Op de eerste plaats is het belangrijk dat er maar 1 of 2 adminstrator/beheerder accounts zijn met wachtwoord beveiligt en dat de kids in ieder geval een beperkt account krijgen... Wat tegenwoordig weer moeilijk wordt met al die moderne computer spelen die het zonder admin rechten niet doen. Dan kom je dus uit op power user accounts...

Zijn dit soort spelen niet aan de orde volstaat een gewoon beperkt account..
Maar zo te lezen zijn je kids al slim genoeg door je om te tuin te leiden en de historie te wissen. Afhankelijk van welk schoonmaak programma ze gebruikt hebben kan je het een en ander misschien nog vinden in de index.dat van de geschiedenis map.. Daar zijn progjes voor te vinden om die bestanden uit te lezen..

Je kan ook in de internet opties / beveiliging ingeven welke sites je graag geblokt wil hebben, maar dat is ook niet echt een oplossing met de miljoenen smerige adresjes op het net.. De aangeboden filter software op het net belooft ook alleen maar goude bergen voor te veel geld en werken ook niet echt..

Kortom wordt het een zeer frustrerende job en vechten tegen de bierkaai, als de kids dat echt willen en het kan thuis niet meer, doen ze het wel weer ergens anders... :confused:
En dan is je controlle geheel ondermijnd door je eigen toedoen..

Ik persoonlijk denk dat confrontatie en goede voorlichting beter is dan een algeheel verbod.
Zet er eventueel een verborgen key loger op waarvan ze niets weten controlleer zo wat ze bezoeken en confronteer ze daarmee en vraag eens om uitleg waarom ze dat nu zo graag zien willen.. :)
 
En wat is dat juist een key loger hoe werkt dat dan?
 
Alsnog welkom op Helpmij.
ZipPE zal ongetwijfeld nog met een antwoord komen. Nog een kleine tip van mij: zet het aantal dagen waarvan de geschiedenis bewaard moet worden op 2 dagen. Installeer Spybot Search & Destroy (overigens een goede spyware-bestrijder) zet hem in de geavanceerde modus, ga dan in de linkerkolom naar Tools, en klik op IE tweaks en zet tot slot een vinkje voor de regel: Lock IE Control panel against opening from within IE (current user). Je kinderen kunnen dan niet meer in IE via Extra de Internet Opties openen.
Of ze al oud genoeg zijn om zich te realiseren, dat het nog wel bij Internet instellingen in het Configuratiescherm kan, weet ik niet. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Voor uitleg en download van een keylogger kijk es hier: http://www.actualspy.com/

Maar als ervaren (groot)ouder werkt er niks beter dan met de koters in gesprek blijven, goede voorlichting en overleg. Zie de post van ZipPe.

Greetz,

Harry.
 
Hmm het kan ook nog anders misschien, als ze een cleaner progje gebruiken..

Daan kunnen we de snelkoppeling faken (met gelijk icoontje als programma) naar een scriptje die wanneer de cleaner start een hertselpunt maakt met systeem herstel..
Halen we de %HISTORY% uit de filelist.xml van systeemherstel..

Dan hoef je maar een systeem herstel te doen naar het punt dat de cleaner het laatst is gestart en staat alles weer terug.
(het is nm eerst starten dan pas cleaneren)

Dus als je er achter kan komen of en welke cleaner ze gebruiken maak ik het scriptje wel voor je en vertel je de rest.. :)

Of deze Keyloger is wel minder als die van Snor maar wel gratis
http://www.kmint21.com/keylogger/index-nl.html

(maar heb het eigenlijk niet zo op die dingen) :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik probeerde die bestanden te openen en ook die cookies,maar dat lukt niet.Hoe kan ik dit wel open doen?
In de map Tijdelijke Internetbestanden staan in het midden ongeveer de http-adressen.
Door die te noteren en later in de adresbalk van Internet Explorer te typen en dan op Enter te drukken.

Dan is er nog een probleem ik keek vandaag in de tijdelijke bestanden en toen ik iets later terug ging kijken waren er dingen weg.Kunnen die bestanden zichzelf verwijderen nee toch? En waar zijn die dan heen?
In Extra, Internetopties, tabblad Algemeen staat bij Tijdelijke Internetbestanden een knop Instellingen.
Daarbij kan aangegeven worden hoeveel schijfruimte maximaal gebruikt mag worden.
Is de inhoud van de map Tijdelijke Internetbestanden precies tegen die max. schijfruimte aangekomen, dan zal bij een volgend surfen op het Internet,
en er dus bestanden in die map bij moeten, een aantal webadressen overschreven worden, "verdwijnen".

Is het ook mogelijk als de map geschiedenis gewist is om dan nog na te gaan wat er allemaal bezocht is?
Als de map Geschiedenis en de map Tijdelijke Internetbestanden zijn geleegd, dan valt dat voor een "normaal" mens niet meer te controleren.

NB: mijn tip over Spybot S&D nog opgevolgd?
 
Ik heb je tip opgevolgd van spybot en nu maar afwachten.
Die tip over hoe die bestanden te openen heb ik ook geprobeerd,maar met een cookie lukt dat niet hoe moet je die openen?
 
Probeer deze eens :)
http://www.stevengould.org/software/indexdatspy/download.html

Installeer indexdatspy en klik in dat progje "file" - "Find index.dat files"

Nu krijg je een hele waslijst met dat files, zoek naar de
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\History\HistoryIE.5\index.dat
en of ook alle andere index.dat file van dezelfde gebruiker en klik ok..

Indien de history via standaard modus wordt verwijderd kan je in die index files alles nog voor geruime tijd terug vinden..

:thumb:
 
Die tip over hoe die bestanden te openen heb ik ook geprobeerd,maar met een cookie lukt dat niet hoe moet je die openen?
Ik noemde ook niet de cookies. Je moet in die map Tijdelijke internetbestanden naar beneden scrollen tot je lijsten krijgt met links een icoon en daarnaast internetadressen, bijvoorbeeld zoals nu in de adresbalk van Internet Explorer hierboven staat.
Die http-adressen moet je exact noteren en daarna in de adresbalk van Internet Explorer typen en dan op Enter drukken. Je komt dan terecht op de website waar je het adres van intypte.

Behalve dat je de Geschiedenis in Internet Explorer kunt openen, is er nog een andere weg.
Volg dit pad in Windows Verkenner. C:\Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam\Local Settings\Geschiedenis. Als je op de icoontjes klikt komen de op die dag bezochte webadressen te voorschijn. Je kunt hetzelfde doen als ik hiervoor zei, maar meestal is aan de naam van de website wel te zien of het "goed" of "slecht" is.

Edit: de bestanden in Tijdelijke Internetbestanden zijn van heel andere aard dan die in Geschiedenis.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan