Hallo,
Op welke manier kan ik een tijdelijke variabele instellen die verwijst naar een Query-resultaat of een veld in een formulier?
Hetgene dat ik wil, is een variabele instellen die gebaseerd is op een vaste query waarde, die enkel verandert naar een waarde op een formulier, indien dat formulier open staat.
Een klein beetje uitleg: Ik probeer de waarde op deze manier vast te leggen, maar vermoed dat ik niet helemaal goed zit met de syntaxis:
Bij openen van formulieren met betrekking tot seizoenen, wil ik dan de sub aanroepen om zo de waarde van het veld SeizoenID dmv de variabele varSeasonID te bepalen.
Zit ik dan hiermee op het goede spoor, of moet ik het anders aanpakken?
Alvast dank!
Mvg
Hub
Op welke manier kan ik een tijdelijke variabele instellen die verwijst naar een Query-resultaat of een veld in een formulier?
Hetgene dat ik wil, is een variabele instellen die gebaseerd is op een vaste query waarde, die enkel verandert naar een waarde op een formulier, indien dat formulier open staat.
Een klein beetje uitleg: Ik probeer de waarde op deze manier vast te leggen, maar vermoed dat ik niet helemaal goed zit met de syntaxis:
Code:
Option Compare Database
Public varAddGame As Boolean
Public varEditGame As Boolean
Public varSeasonSelected As Boolean
Public varSeasonID As Integer
Public Sub DeclareVars()
varAddGame = False
varEditGame = False
varSeasonSelected = False
End Sub
Public Sub SeasonCheck()
If SeasonSelected = True Then
varSeasonID = [Formulieren]![F_SeizoenenSelect]![CboSelectSeizoen].Value
Else
varSeasonID = [Q_SeizoenSelector].[SeizoenID]
End If
End Sub
Bij openen van formulieren met betrekking tot seizoenen, wil ik dan de sub aanroepen om zo de waarde van het veld SeizoenID dmv de variabele varSeasonID te bepalen.
Zit ik dan hiermee op het goede spoor, of moet ik het anders aanpakken?
Alvast dank!
Mvg
Hub