• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdv63

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo iedereen,

probleempje.... ( of wat dacht je :) :) :) )

als ik tijden bij elkaar probeer te tellen krijg ik een totaal andere uren totaal dan wat het zou mogen.
08:00 + 08:00 +08:00 + 08:00 + 08:00 + 08:00 + 16:00 + 16:00 + 16:00 + 16:00 + 16:00 + 16:00 = 144:00 totaal (ik krijg hier 264:00)

deze berekening tracht ik te doen in autosom

als ik dit tracht te doen in optellen ++++++++++ krijg ik de melding #waarde
alle cellen staan in format [uu]:mm

enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.
PS heb de zoekfunctie al doorgelopen bij alle oplossingen staat om de [] te gebruiken.
Maar dit lukt hier niet

graag raad

mvg
Marc

Als je het xls bestandje (ontdaan van gevoelige informatie) hier plaats kunnen we duidelijker zien waar het misgaat.

Heb het in een bestand gestoken.
gewoon + gaat niet lukken wel als tekst bv: ="08:00"+"16:00"......

Bijlagen

Cobbe, Popipipo,

Cobbe als tekst zal niet lukken aangezien ik het nog nodig heb om verder mee te werken. :(
Popipipo, bestandje in rar (zitten geen secreten in :) )

Mocht je de drang hebben hierbij nog andere verbeteringen aan te brengen, wie zou ik zijn om jullie hiervan te houden :p

de fout bevind zich op rij 214 cel AD 214 voor precies te zijn.

Grts
Marc

Bijlagen

08:00 08:00 08:00 08:00 08:00 08:00 16:00 16:00 24:00 16:00 08:00 08:00 08:00 48:00 48:00

Dit zijn de waardes die er echt staan in D214:Y214. Dus...........

ADV 08:00 08:00 08:00 08:00 08:00 08:00 16:00 16:00 24:00 16:00 48:00 48:00 ADV 216:00

Dit zijn de waarden die er staan Cobbe...... klopt maar als je er het overzicht bij neemt dan zal je zien dat dit niet juist is.
In juli augustus en september zouden er maar 16:00 permaand mogen staan.
oktober november en december 00:00
ergens zit er toch een bugje in :(

en ik vind het echt niet

grts
Marc

Persoonlijk zou ik de opmaak geheel anders doen.
Je hebt de maanden nu in een opmaak van 3 bij 4 gedaan.
Als nu berekeningen wilt doen worden het (gecompliceerde) samengestelde formules.
Alle maanden onder elkaar wordt een stuk eenvoudiger.

Doordat de berekeningen hier weer onderstaan heb je gebruik gemaakt van samengevoegde cellen.
De gecompliceerde formules samen met de samen gevoegde cellen wordt het zeer fout gevoelig.

Als je bereik D209:W220 nu ook met een celformaat van :mm maakt zie je al een gedeelte waarom je telling niet klopt.
Tel alle cellen apart op ipv 'som' te gebruiken en je komt wel goed uit.
Met andere woorden haal alle samen gevoegde cellen er uit, dat is de grootste boosdoener.

Het is misschien wel heel hard gezegd maar ik zou overnieuw beginnen met een andere layout zonder samengevoegde cellen.
Het is nu een investering die later uitbetaald wordt.

Persoonlijk zou ik de opmaak geheel anders doen.
Ik zal er eens tijd van maken ..... alleen stel ik mezelf de vraag als ik opnieuw begin maak ik dan niet weer de zelfde fouten?
de opmaak 3 bij 4 is omwille van de kwartalen. ( hier heb ik een overzicht voor nodig)
(werken als ambtenaar is niet altijd eenvoudig in de logica van de Belgische staat :confused: )
vandaar deze opmaak. ( die ik trouwens hier heb gevonden en bijgewerkt naar mijn noden)

Ik bekijk zeker of het mogelijk is en doe dan het nodige.
ik kijk ook even naar het bereik D209 : W220

alvast bedankt voor de raad en advies

grts
Marc

Nog vlug dit vraagje
hoe kan je een venster oproepen dat wanneer er een waarde in bvb cel F6 er geen waarde meer kan worden ingevoerd in cel G6
En wanneer de waarde in bvb Cel H6 < 08:00 er ook een venster verschijnt die de zegt dat er geen "08:00" is gepresteerd?
Hier dient dan wel een keuzemogelijkheid zijn door te kiezen om ofwel recup overuren of uren van ADV - Vak - RV te nemen en deze automatisch in te voeren

Is dit uberhaupt mogelijk in huidige opmaak??

alvast bedankt

grts
Marc

Ik denk dat de fout zit in de samengevoegde cellen in X en Y, die leveren een verkeerd beeld denk ik.

Cellen W X en Y
zijn samengevoegd
In X staat: =BK13*Sheet1!Z3 met als uitslag 0:00:00
In Y staat:=BE13 met als uitslag 48:00:00
in Zet staat:=BF13 met als uitslag 48:00:00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan