• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden en datums uit een filterlijst halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fde2009

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Hoi,

Ik ben bezig met een filterlijst van een track&trace systeem waaruit ik een uurregistratie wil opmaken.
Het lukt me namelijk niet om in kolom B de datum van de registratie te krijgen per dag (dag 1 tem dag 2).
In kolom F en G zoek ik het startuur en stopuur, maar de formule blijkt niet te werken.
  • startuur= 1ste stop-registratie
  • stopuur= laatste stop-registratie

Kan er iemand me helpen deze lijst te vervolledigen?
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage filterlijst.xlsx

Kan je me in je voorbeeld manueel het juiste tijdsuur ook invullen, dan is het voor mij duidelijker wat je wil bereiken.
Zal wel enkele aanpassingen moeten doen ,door met samengevoegde cellen te werken kom je later in de problemen zeker als je met matrix gaat werken.

cel F15 is niet realistisch
Ik kom tot dit resultaat met enige aanpassing,natuurlijk kunnen de errors nog weg gewerkt woorden.

Bijlagen

JeanPaul, hartelijk dank voor dit resultaat.
Bij het kopiëren van de formule in andere cellen klopt da formule van datum niet meer.
Hoe komt dit?
Waar komen de errors vandaan, sommige werken andere niet?

Mvg
FDE2009

Laatst bewerkt door een moderator:
dat komt door u kolommen A en B met die samengevoegde cellen bekijk dat een goed ik heb de letters wit gemaakt om ongeveer het uitzicht te behouden in jou voorbeeld.
Het start uur van voormiddag en stop uur van laat zijn anders van opbouw en zijn niet het zelfde.
ik heb de eerste drie voor jou gemaakt , daar is een error in omdat er geen tijd gevonden word, die aan die eisen voldoen.
Ik hoop dat dit de formule is die je zoekt, die error kan je nog weg doen met bijkomende code.
Als je er niet aan uit kan sta ik nog ter uwe beschikking ,maar het is de bedoeling dat je er iets uit leert,ik weet het is niet eenvoudig voor iemand die niet veel met excel bezig is.

ik had al opgemerkt dat de cijfers in het wit staan, maar als ik de formule kopieer naar de cellen voor de volgende datums krijg ik telkens 01/01/2013 ipv volgende datums.
ik probeer nog verder te zoeken om de filterlijst te vervolledigen.
alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan