• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden in minuten en seconden optellen gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalebas

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2022
Ik zit met een probleempje, waar ik zo geen oplossing voor heb. Voor een motorclub moet ik bijhouden hoeveel rij-uren er totaal geweest zijn op één dag. Dus het aantal rij-uren van alle coureurs moet worden opgeteld. Ik wil dit dus doen door gewoon alle rondetijden die er die dag gemaakt zijn door de diverse coureurs op te tellen. Maar dit gaat niet naar wens.
Als ik tijden (in MM:SS.msec) ga optellen gaat het goed zolang ik onder het uur blijf. Kom ik daar boven, dan beginnen de minuten weer op 0, wat in principe klopt (na 59:59:999, komt 1:00:00.000) alleen vind ik die uren nergens terug. Aangezien we op een dag wel aan de 90 rij-uren kunnen komen, is het dus lastig bij te houden op deze manier.
Iemand een idee hoe dit op te lossen, zodat ik de uren weer tevoorschijn tover?
Zie bijlage wat ik bedoel

Bijlagen

Je hebt de celeigenschappen ingesteld op mm:ss,0 , logisch dat dan de uren niet worden weergegeven. Maak ervan: [uu]:mm:ss,0

Het kan soms zo simpel zijn blijkbaar. Hartelijk dank.
Vervolgens heb ik nog een ander probleempje.
Ik wil alle rondetijden groter dan 3 minuten er uit filteren. Dat betekend normaal gesproken dat de coureur op dat moment de baan tijdelijk heeft verlaten om even te pauzeren.
Is dit ook zo eenvoudig op te lossen?

Bijlagen

Code:
=SUMIF(E2:E37;"<"&3/1440;E2:E37)
Probeer het hier eens mee

Typ in F2: =E2>TIJD(00;03;00) en kopieer naar beneden.
Of, als je alleen de betreffende tijden wil weergeven: =ALS(E2>TIJD(0;3;0);E2;"")

Laatst bewerkt:
Even vertalen naar het nederlands: som.als???

Ik ben er inmiddels uit.
Het moet zijn: =SOM.ALS(E2:E37;"<00:03:00,0";E2:E37)
En het werkt. Bedankt voor meedenken

Ik wil alle rondetijden groter dan 3 minuten er uit filteren.
Hieruit had ik begrepen dat je alle tijden die meer dan 3 minuten bedragen, afzonderlijk wilde weten en die optellen. Vandaar mijn antwoord.

Laatst bewerkt:
Hieruit had ik begrepen dat je alle tijden die meer dan 3 minuten bedragen, afzonderlijk wilde weten en die optellen. Vandaar mijn antwoord.

Ok, mijn formulering was dus niet heel duidelijk blijkbaar. Maar bedankt voor reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan