• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden ivoeren via useform

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankB

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Heb dit bestandje gevonden op het forum,een handige oplossing waar ik reeds gebruik van maak in enkele van mijn bestanden.
Nu heb ik een bestand waar ik rondetijden inbreng van alle Formule-1 wedstrijden via een userform.Nu breng ik deze in op de volgende manier"1:12,356"
1=minuten
12=seconden
356=duizendste van seconden
Nu is mijn vraag of het voorbeeldbestand kan aangepast worden zodat ook zou werken met deze opmaak,dat zou voor mij een veel snellere manier zijn om de tijden op de volgende manier op het formulier in te geven"112356"en dat ze toch met de goeie opmaak in het F1bestand komen.
Heb reeds enkele mogelijkheden uitgeprobeerd maar kom er nie uit

Alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Wat met dit:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
'invoeren van tijd in gehele getallen

On Error Resume Next
    If Intersect(target, Range("A1:D20")) Is Nothing Or IsEmpty(target) Then GoTo Einde

If Hour(target.Value) <> 0 Or Minute(target.Value) <> 0 Then GoTo Einde
    Application.EnableEvents = False
    target = Left(target, 1) & ":" & Mid(target, 2, 2) & "," & Right(target, 3)
    Application.EnableEvents = True

Einde:
    ActiveSheet.Calculate
End Sub

Wigi

Bedankt Wigi
Exact wat ik nodig had
Volgens mij denk jij sneller dan ik typ
Nogmaals bedankt

Hallo Wigi
Toch nog niet opgelost,het werkt wel MAAR,
op deze manier word alles omgezet in het gewenste formaat,dat is echter niet de bedoeling
Zoals je zal zien moet in de kolommen H,J ,L....EJ.een positie ingevuld worden(1,2,3...48)
In de kolommen I,K,M...EK komen de tijden
Heb reeds geprobeerd met de macrorecorder de kolommen van de tijden te selecteren maar dan krijg ik een UNIONRANGE?
Dus ik kom er niet meer uit
HULP

Laatst bewerkt:
Zelf opgelost

Heb het na lang zoeken zelf gevonden.
De kolommen met de tijden selecteren en een bereiknaam geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan