Tijden optellen? Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdadanny

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Voor bepaalde items in mijn query moet ik extra tijd ingegeven : vb 0:10 ( 10 minuten ) .
Per week druk ik dan rapporten af. de tijden worden in het rapport weergegeven maar ik wil aan de onderkant van het rapport een totaal van ALLE tijden . Hoe krijg je dit voor mekaar ?? vb : de totaaltijd zou vb kunnen zijn 02:34 ( 2 uur , 34 minuten ) .

Alvast bedankt voor welke tip dan ook .

Je kunt in de voettekst van de Kop van je rapport een veld maken met de functie Som([Veld]), en die moet je totaal netjes uit kunnen rekenen. Als de opmaak niet klopt, omdat je met tijden werkt, kun je kijken of je de formule met een omrekening naar een bruikbaar getal kunt krijgen. (zo uit mijn hoofd: vermenigvuldigen met 24).

Michel

Ik heb van jou vraag een eigen vraag gemaakt. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic, daarbij is het erg verwarrend twee vraagstellers door elkaar heen.

ja wadde

Ik heb van jou vraag een eigen vraag gemaakt. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic, daarbij is het erg verwarrend twee vraagstellers door elkaar heen.
ja sorry , wat bedoel je nu met inbreken ??? ik stel gewoon een vraag ? ik ben geen dief hoor ? Moest ik nu toevallig een nieuw topic maken , dan had ik als antwoord gehad dat de vraag reeds eerder was gesteld. het is eigenlijk nooit of zelden goed .

Nee cdadanny, dat zal niemand doen. Het probleem is, dat 2 mensen met als uitgangspunt een zelfde vraag verschillende toelichtingen kunnen vragen op antwoorden die gegeven worden. En dan wordt het onoverzichtelijk.

Het is daarom veel overzichtelijker als iedereen, voor zijn vragen, een afzonderlijke topic opent. Dat werkt op al dit soort fora zo.

Wat betreft inbreken, dat is vakjargon. Inbreken wordt ook wel meeliften genoemd. Zie het zo je stelt een vraag en iemand anders stelt in jouw topic vragen. Dan loop je het risico, dat jou vraag in de vergeethoek terecht komt. Vandaar dat moderators in zo'n geval ingrijpen om dat te voorkomen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is, dat het alleen vriendelijk is bedoeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan