• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden optellen in excel gecombineerd met negatieve tijd aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2016
Hoi mensen,

volgend probleempje zou ik graag aankaarten:
Ik heb enkele cellen in tijd notatie die ik optel met AutoSom wat geen probleem is. Maar wat als er een cel tussen staat met negatieve tijd die dus moet worden afgetrokken?
Kan dit überhaupt gecombineerd worden en zo ja, hoe begin ik daaraan?
In het voorbeeld zie je dus de cellen met tijd A1 tot A3 die bij elkaar moeten worden opgeteld, maar daarbij staat een cel die moet worden afgetrokken (A4). In cel A5 met het eindresultaat dan 5:30 zijn.
Knipsel.PNG
Bedankt voor de mensen die mij hiermee op weg helpen...
Mvg. Kurt

met een UDF?

Code:
Function totaaltijd(R As Range)

For Each cl In R
        If cl.Font.Color <> 255 Then
            X = X + cl.Value
        Else
        X = X - cl.Value
        End If
    Next cl

totaaltijd = X

End Function

formule in A5 moet dan:
Code:
=totaaltijd(A1:A4)

zijn.

Als alleen de rode kleur aangeeft dat het een "negatieve" tijd betreft dan is VBA zoals hierboven de enige optie...

Opmerking: plaats voortaan s.v.p. een excel-voorbeeldbestand bij de je vraag. Dit helpt om, zonder overtypen of gokken, sneller tot een geschikte oplossing te komen.

Succes met de UDF.

Ik denk dat het verstandiger is om die plus en min-tijden uit elkaar te halen en in 2 kolommen te zetten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geen idee Wat voor tijd in de 4e kolom staat en als altijd zo is. Zou kunnen beginnen de cel eigenschappen aan te passen op
Code:
[u]:mm
Dan is het een kwestie van optellen en aftrekken lijkt mij?
Code:
=som(A1:A3)-A4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan