Tijden Optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klablabla

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
In een personeels bestand staan tijden, begin tijd en eind tijd. In mijn rapport zie ik de gewerkte tijden met
=[vertrektijd]-[Aankomsttijd]
Dit werkt perfect.
Nu wil ik onderaan mijn rapport de totale gewerkte tijd. dit doe ik met
=Sum([vertrektijd]-[Aankomsttijd])

Daar gaat het fout.
Als ik de format op "Short Time" zet telt hij maar tot 24:00. Daarna begint hij opnieuw.
Zet ik de format op "dd hh:mm" dan werkt het na de 24:00 daaronder staat er 30 en de tijd.
Zo lijkt het net of hij 30 dagen heeft gewerkt totaal.

Iemand nog ideeen?

Als je bij celeigenschappen de keuze maakt voor 37:30:55 moet hij volgens mij werken.

Foutje: ik had niet gezien dat het over ACCESS ging...

Laatst bewerkt:
Celeigenschappen->tijd->aangepast. uu moet zijn [uu]. Probeer dat eens...

*edit*
ik zie nu pas dat het gaat over access...

Nu de Excel oplossingen zijn afgehaakt, kunnen we een Access oplossing bedenken :)
In Access kun je tijden niet cumulatief optellen, zoals in Excel. En dat wil je dus blijkbaar wel. Uren totaliseren betekent dat je de uren wilt zien in het decimale stelsel, en niet als nieuwe tijd. Eigenlijk zou je dat ook niet moeten willen als je een formule maakt als =[vertrektijd]-[Aankomsttijd], want 16:30 - 12:15 levert niet een tijd op (4:15), maar moet je lezen als een getalwaarde: 4 uren en 15 minuten. Je moet dus je berekening om te beginnen aanpassen. En dat is simpel: vermenigvuldig de formule =[vertrektijd]-[Aankomsttijd] met 24, en je hebt de tijd omgezet naar een getal. En in je totaal kun je die prima optellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan