• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

chermans74

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Hallo,

De volgende vraag, in aangehechte file heb ik in cel g10 een drop down list gemaakt met tijden (09:00 tot 22:00).
Nu zou ik graag zien dat wanneer ik een tijd in g10 selecteer de bijbehorende tijd in kolom B wordt geselecteerd.
Hoe krijg ik dit voor elkaar, gebruik van macro's is geen probleem.

Alvast bedankt
C Hermans.Bekijk bijlage excel vraag.xlsx

Paar tips / opmerkingen

1) gebruik geen samengevoegde cellen, daar krijg je vroeg of laat problemen mee.

2) wat wil je uit kolom B dan als bijbehorende tijd zien?
je dropdownlijst is dezelfde als kolom B (of begrijp ik het verkeerd.

3) bij gegevensvalidatie kun je ook verwijzen naar de gegevens in kolom B (i.p.v. handmatige invoer van de toegestane waarden).

Bedankt voor de snelle reactie,

Punt 1, daar heb je helemaal gelijk in dit was een snel voorbeeld wat ik heb gemaakt voor de vraagstelling.

punt 2, Dit maakt een deel uit van een planning die ik aan het bouwen ben, nogmaals de aangehechte file heb ik snel gemaakt voor een eenvoudige vraagstelling.

punt 3, hoe gaat dat in zijn werk? dat lijkt op hetgene wat ik zoek.

Alvast bedankt,

C Hermans

Ok, Maar hoe krijgen we nu voor elkaar dat in kolom B de bijbehorende cel wordt geselecteerd.
Waarschijnlijk snap ik dit niet, maar ik heb even geen idee.
Dus wanneer in G10 of G15 een waarde wordt geselecteerd, deze waarde ook wordt geselcteerd in kolom B

C Hermans.

En wat wil je daar dan mee bereiken?

Geef anders in je bestandje eens aan wat de gewenst uitkomst is.

Ok, bijgevoegd bestand bevat een plannings overzicht met de 7 dagen per week en het tijdbereik van 09:00 tot 22:00.
Er zijn per dag 6 lokalen beschikbaar. Ik wil via de data validatie cellen een activiteit plannen.
Wanneer ik hier een tijd selecteer zou ik graag zien dat de cursor (selectie) naar de bijbehorende waarde in kolom B gaat (selecteert).
Vandaaruit kan ik verder selecteren naar bijvoorbeeld, lokaal, dag enz...

Bekijk bijlage Template Mo.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan