• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden van elkaar aftrekken in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Hallo leden,

Ik heb een vraagje.
In mijn tabel heb ik toegevoegd:
- Plan tijdsduur (de beschikbare tijd om een product te maken)
- Start (starttijd van het te maken product)
- Stop (eindtijd van het te maken product)
- Geproduceerde tijd (de tijd tussen start en stop)
- Verschil (Verschil tussen geproduceerde tijd en plan tijdsduur)

als ik er nu langer over doet dan de plan tijdsduur geeft het de juiste tijdsduur aan maar als ik er nu korter over doet krijg ik een andere waarde.
Is het mogelijk om hier een onderscheid in te krijgen? Indien Ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Groet,
Mariska

Bijlagen

Zo?
Code:
=ABS([@[Geproduceerde tijd]]-[@[Plan tijdsduur]])

Laatst bewerkt:
@Alex:

Dank je wel voor de formule, hij werkt.
Is het misschien ook mogelijk om duidelijk aan te geven dat ik er korter over heb gedaan (bv -0:15) of hoe zou ik dit beter kunnen weergeven?

Groet,
Mariska

OctaFish zegt uren zijn geen tijden maar getallen.
Met mijn prutswerk komt ik dan tot deze:

Code:
=(Tabel1[[#Deze rij];[Geproduceerde tijd]]*24-Tabel1[[#Deze rij];[Plan tijdsduur]]*24)*60

Kolom E staat dan op getalnotatie.

Laatst bewerkt:
@Mariska,

Omdat Excel negatieve tijden niet kan weergeven is een minteken ervoor niet zo handig. In bijlage een optie met Voorwaardelijke Opmaak (VO) om aan te geven of je er korter of langer over doet. Ook een nieuwe functie voor het totaal erin gezet. Als je daarin nog met SUBTOTAAL wilt werken moet je even een iets uitgebreider (representatief) voorbeeldje plaatsen met wat verborgen rijen.

Bijlagen

@AlexCel & Senso:

Jullie zijn geweldig. Dank je voor jullie enorme hulp.
Hier kan ik zekers mee aan de slag.

Fijne zondag :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan