• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfdejong

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Ik kom er niet uit met een het maken van een formule.

Het gaat erom dat ik de reistijden/ werktijden moet met een formule inzichtelijk moet krijgen.

Bijvoorbeeld:
Start vestingsplaats: 06:30
Aankomst locatie: 08:00
Vertrek werk: 15:00
Aankomt vestigingsplaats: 16:30
pauze: 0:30

Tot zover kan ik alle vergelijken maken.
Bij ons is het zo dat de reistijd voor de helft vergoed wordt.
Het probleem zit hem in de reistijd, de werknemer heeft maximaal 1,5 uur reistijd op een dag.
Dus als hij 4 uur reistijd heeft dan wordt 2,5 uur vergoed dor de werkgever, en 1,5 uur is eigen tijd werknemer.

Ik wil aan het eind kunnen zien hoeveel uur een werknemer op een dag maakt incl. de regel van de reistijd.

Heeft iemand een antwoord?

Bijlagen

Volgens mij:
Code:
=SOM(B9-A9;E9-C9;-TIJD(1;30;0))
Ik krijg dan 2:00 uur in je voorbeeld.

Bedankt voor jouw reactie Rob,

Dit is een mooie stap verder!
Maar dan heb ik nog 1 probleem(pje).
Als er op een dag totaal 1 uur reistijd wordt gemaakt.
Dan moet dat ene uur gewoon door 2 gedeeld worden, zo wordt een hlf uur vergoed door de werkgever en het andere is voor de werknemer.

Dit geldt dan tot een maximum van 3 uur totale reistijd. Jou formule voldoet alleen bij een reistijd groter dan 4 uur.

Dit geldt dan tot een maximum van 3 uur totale reistijd. Jou formule voldoet alleen bij een reistijd groter dan 4 uur.
Dit dekte de lading niet. Is het tot 3 of tot 4. Pas anders onderstaande formule even aan.
Iets als:
Code:
=ALS(SOM(B9-A9;E9-C9)<TIJD(3;0;0);SOM(B9-A9;E9-C9)/2;SOM(B9-A9;E9-C9;-TIJD(1;30;0))

Laatst bewerkt:
Rob,

Bedankt zover het is nu prima in orde. Het was inderdaad 3 uur.

Groeten Rolf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan