• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

ik heb een probleem ivm met tijden. Ik heb al heel wat gezocht op het forum maar heb niet helemaal gevonden wat ik zoek.

het is gewoon voor het rekenen met tijden. optellen en aftrekken. Je kan dus met celeigenschap aanduiden dat het om een tijd gaat, maar het gaat bij mij vooral om kleine tijden tot op hondersten, hierdoor noteer ik de tijden als volgt: bv 9'31"67 + 8'44"06

is het mogelijk om deze tijden op te tellen als ze zo genoteerd zijn ? indien dit niet kan, hoe zou ik dan het best mijn tijden noteren, (moet wel tot op 1/100 noteerbaar zijn) om ermee te kunnen rekenen.?

hopelijk kan iemand mij helpen

Mvg Alexander

mag je even wat duidelijker zijn.
wat bedoel je nou eigenlijk
uren, minuten, seconden
of minuten, seconden, honderdsten ?????

Je wilt neem ik aan een gericht antwoord?

Hallo

Alvast bedankt om te reageren, als het mogelijk is enkel enkel minuten, seconden en hondersten

dus de invoer wordt dan (min:sec,honderdsten. let op de komma) overigens kan je bij de opmaak dus twee ipv drie nullen geven, daan gaat'ie tot 99/100 seconde

Oké bedankt , het isme gelukt, ik wist namelijk niet dat dat onder aangepast stond ...

dank u wel

hmm, juist gezien dat het toch niet lukt :s

wanneer ik dus de celeigenschap op mm:ss,00 zet en ik wil 117 min 38 sec 06 hondersten intypen verspringt deze waarde naar 57:38,06, wat eingelijk niet klopt van het moeten 117 minuten zijn ipv 57 zoals er staat
als ik de celeigenschap verander naar mm:ss,00 dan komt er 157:38,06
dit klopt ook niet want nu staan er 157 minuten ipv 117
dit is het hoe ik het ingeef: 117:38,06 en dan verspringt het naargelelang de celeigenschap

doe ik iets verkeerd ofzo ? :s

Alexander86,
Code:
[u]:mm:ss,00
Geef 117:38,06 in en dan krijg je 1:57:38,06 wat toch juist is want 117 minuten = 1 uur : 57 minuten : 38 seconden + 06 hondersten.

Hallo , ja das idd waar :o

maar kan het niet dat er niet gewerkt wordt met uren, zoals ik al aangaf als je celeigenschap mm:ss,00 gebruikt werkt het niet denk ik, dan komt er gewoon 57:38,06
dit komt toch niet overeen met 117 minuten , ...

het zou makkelijker werken zijn zonder uren, gewoon alles in minuten, seconden en honderdsten ...

weet u soms wat ik mis , verkeerd doen ?

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan