Tijdens bestandscontrole in Win XP blijft systeem hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo,
Ik heb sinds gisteren mijn systeem preventief opgeschoond tegen blauwe schermen. Echter is het nu zo na alle stappen te hebben doorgelopen dat nu mijn systeem niet meer op te starten is. Ieder keer als ik reset dan voert Win XP een bestandscontrole uit die nog niet was afgerond. De computer blijft hangen in stap 4 van de 5. Dit is de stap dat CHKDSK wordt uitgevoerd. Hier blijft het systeem zo hangen rond de 38%. Ik heb hem al een hele dag zo laten staan, maar zonder resultaat.

Wie o wie kan mij helpen. Moet nog wat belangrijke gegevens uitwerken en heb mijn gegevens in mijn hoofd PC daarvoor nodig.

HELP!!!

Sunsnow

Probeer eens in veilige modus op te starten en dan een scan uit te voeren.

Dit lukt ook niet, omdat hij dan ook de schijfcontrole gaat uitvoeren en blijft hangen. Wel heb ik al diverse mogelijkheden geprobeerd onder F8. Helaas mag tot nu nog niets baten.

Op het moment dat hij met de CHKDSK controle blijft hangen is hij bezig met stap 4 van de 5. Hier is hij dan bezig met de controle van de bestandsgegevens.

Preventief opschonen tegen blauwe schermen ken ik niet.:eek:

Kan je met F8 niet "last good configuration" terugzetten?

Groetjes,
Bennie

Dit heb ik ook al geprobeerd en dan start hij direct door naar de CHKDSK en geeft na verloop van tijd hetzelfde probleem.

Opstarten met een Win 98 opstartdiskette en kijk dan eens wat een CHKDSK oplevert.

Ok ben nu met CHKDSK bezig via opstart disk. Moet ik nog speciale opties toevoegen aan CHKDSK?

Het rare aan het hele verhaal is dat hij op dit moment niet mijn C: schijf vind. Ik heb een raid moederbord van MSI. Twee HD aan elkaar geschakeld. Heeft dat er iets mee te maken. Normaliter doe je toch CHKDSK C: /F?

Geplaatst door sunsnow
Ik heb een raid moederbord van MSI. Twee HD aan elkaar geschakeld. Heeft dat er iets mee te maken. Normaliter doe je toch CHKDSK C: /F?
Dit moet ook met je Raid kunnen.
Staat alles nog wel goed ingesteld?
Ik bedoel wordt door de (Bios) Raid-setup allebei de schijven nog gezien.

Waar kan ik in de BIOS zien dan of mijn Raid instelling nog wel worden gezien en hoe zou dit dan moeten staan? Nu op diverse manier CHKDSK uitgevoert en ieder keer weer blijft hij hangen.

Het klopt wel dat ik de drivers van de RAID instellingen moet laden met het originele meegeleverde drivers schijfje.

HELP. Ik hoop niet dat ik straks alles moet formateren, want ik moest nog een nieuwe back up maken van mijn gegevens.

Geplaatst door Caspar107
Opstarten met een Win 98 opstartdiskette en kijk dan eens wat een CHKDSK oplevert.

Als het bestandsysteem ntfs is, kan je het programma wel uitvoeren maar kan er niets aan gewijzigd worden. Dus het probleem zal het niet verhelpen.

Het bestandssysteem is NTFS. Hoe kan ik het probleem dan wel verhelpen?

Is dit het gedeelte waar je de oude werkende gegevens kunt terug zetten? Ik kan helemaal niet meer opstarten in welke modus dan ook. Iedere keer start de PC op in CHKDSK modus.

Wat een ellende... Heb je geen erd zoals bijvoorbeeld van wininternals?

Hoe kan ik eigenlijk zien welk merk en type HDD ik gebruik. Waar kan ik dit vinden? Ik wil nu kijken of ik een diagnostisch tool kan downloaden via mijn laptop om zo de status te screenen van mijn HDD's.

Thank you.

Bennie,

Kun je me aangeven hoe ik dit kan vinden in mijn Bios. Ik hebl alles al geprobeerd en de opstart schermen springen zo snel over dat ik niet kan lezen wat er staat.

Fasttrack Promise Lite Raid zegt jullie dat iets.

Wie o wie kan mij de gouden tip geven omtrent mijn probleem.

Helaas is het nog steeds niet op gelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan