Tijdens bestandscontrole in Win XP blijft systeem hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan met de "Pause" toets ook het scherm ff stilzetten, zodat je de info rustig kan lezen.

BIOS:
Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

De info staat in één van de menu's.

De Fasttrack Promise Lite Raid is een bekend merk van RIAD-controllers. Wat RAID is, lees je hier:
http://www.iftraid.com/support/fqna.html

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Dit is het type hdd dat ik twee keer heb:

- IBM IC35L060AVVA07

Kun je me nu adviseren wat ik verder kan gaan doen?

In mijn voorlaatste bericht heb ik een link gegeven naar de Drive Fitness Test. Met dat programma kan je de integriteit van je harde schijf testen. Wat je nodig hebt is een lege flop.

Groetjes,
Bennie

Het volgende heb ik gedaan en ja hoor het werkt weer. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd. Alleen loop ik nu tegen de volgende problemen aan. Al mijn oude instellingen zijn niet weer terug te vinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik met mijn oude instellingen weer kan opstarten. Deze zijn natuurlijk te vinden in de map documents en settings.

Hoi allemaal,

Zou iemand mij nog wat antwoorden kunnen geven op bovenstaande vragen?

Groet,

Hans van Goor

Kan je die oude instellingen niet kopiëren naar je nieuwe account? Onder Document and settings vind je mapjes van verschillende gebruikers (All users, Default users, etc.). Het lijkt me dat je alleen die instellingen hoeft te kopiëren die van jou van belang zijn. Ik zou wél eerst handmatig een nieuw herstelpunt aanmaken.

Groetjes,
Bennie

P.s. wat waren precies de oude instellingen? Bedoel je daarmee de geïnstalleerde software? Of alleen wat snelkoppelingen op het bureaublad?

Goedemorgen Bennie,

Het kopiëren van de instellingen had ik al gedaan. Om de één of andere reden werkt dit totaal niet. Wat ik nu gedaan heb is het volgende. Ik heb mijn pc voorzien van een extra harde schijf van 120 Gig. Op deze schijf heb ik alle belangrijke data gezet, inclusief de instellingen van documents & settings. Wat ik nu wil gaan doen is het volgende:

- Eerst mijn RAID harde schijf(ven) formateren. Weet jij hoe ik dit het beste kan doen. Ontkoppelen? Of hoeft dat niet.

- Hierna Windows XP opnieuw installeren.

- De data op de nieuwe harde schijf blijft daar gewoon staan. Als ik weer een crash krijg er simpelweg redelijk snel weer bij.

Graag hoor ik je tips voor het opnieuw installeren van Win XP.

Gr. Sunsnow

Hoe dat met een raid in z'n werk gaat, zou ik eerlijk gezegd niet weten. Bij een raid worden worden de twee schijven immers als één gezien\beschouwd. Wat gebeurt er als je er één ontkoppelt? Intuitief zeg, dat dat het ontkoppelen het verstandigste is, maar wat voor gevolgen heeft dat? Mogelijk dat andere raid-gebruikers hier meer zinnigs over kunnen zeggen.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan